Deelnemers gezocht voor benchmarkonderzoek dagattracties & musea

De concurrentie in de vrijetijdsbranche is groot. Voor dagattracties is inzicht in het consumentengedrag van groot belang om een concurrerende positionering te kunnen innemen. Om de attractiebranche inzicht te bieden in de marktstructuur gaat NBTC Nipo Research haar benchmarkonderzoek herhalen.

In 2012 en 2015 is dit onderzoek ook uitgevoerd. Het onderzoek was destijds gericht op attractieparken, dierentuinen, en overige dagattracties. Gezien de stijgende populariteit van musea wordt deze categorie in 2018 meegenomen in het onderzoek. Ook parken en attracties (net) over de grens kunnen aanhaken bij dit onderzoek.

Benchmarkonderzoek
Met dit representatieve onderzoek onder de Nederlandse bevolking wordt o.a. in kaart gebracht:

  • hoe men zich op het bezoek heeft georiënteerd
  • welke alternatieven men heeft overwogen
  • of gebruik is gemaakt van kortingsacties
  • de wijze waarop het entreebewijs is aangeschaft
  • de waardering van het bezoek
  • bestedingen op het park
  • het profiel van de bezoekers.

Het onderzoek geeft inzicht in de resultaten van uw eigen organisatie en levert een benchmark op met circa 25 andere attractiepunten. U kunt zelf opgeven met welke directe concurrenten u uw park wilt vergelijken op een serie van aspecten.

Rapportage
De resultaten komen beschikbaar in de vorm van een PowerPoint rapportage met heldere grafieken en teksten. Op verzoek kan tegen een meerprijs een presentatie van de eindresultaten op uw locatie worden verzorgd.

Interesse?
Heeft u interesse in het onderzoek en wilt u meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met Inge Huizenga. De inschrijftermijn voor dit onderzoek loopt tot 18 mei. Het onderzoek zal plaatsvinden als zich dan voldoende deelnemers hebben aangemeld.

Meer informatie:
Inge Huizenga
E Inge.Huizenga@kantartns.com
T 020 – 577 57 83
M 06 – 39 83 95 28

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *