City Sightseeing Amsterdam beste Hop on-Hop off operator wereldwijd

Afgelopen week ontving in Kaapstad algemeen directeur Erik de Visser namens City Sightseeing Amsterdam de award voor beste operator wereldwijd in 2015. Amsterdam laat o.a. de wereldstad New York hiermee achter zich. Deze award is een onderscheiding die wordt toegekend aan de Hop on- Hop off bus service waar een constante klantvriendelijk hoog in het vaandel staat, rekening gehouden wordt met de feedback van de klanten en het tot stand komen van ontwikkelingen in de toekomst.

hop on amsterdamCity Sightseeing is een fenomeen over de hele wereld en de bekende rode Hop on- Hop off bussen zijn onmiskenbaar voor vele steden. Heel bijzonder is het dus dat juist Amsterdam er vandoor gaat met deze prestigieuze award. Amsterdam is daarnaast ook de eerste en enigste stad ter wereld die naast de Hop on- Hop off bus, ook een Hop on – Hop off boot heeft, waarmee toeristen de Amsterdamse grachten kunnen ontdekken.

“Het is een grote eer deze award te mogen ontvangen. Met name de goede samenwerking tussen alle verschillende medewerkers die dit mogelijk maken zorgt voor een enorm trots gevoel. Jong, oud, ervaren of nog leergierig zijn elke dag bezig om de vele toeristen kennis te laten maken met Amsterdam. Dat dit nu met deze prijs erkent wordt is erg mooi en schept richting volgend seizoen weer een belofte die wij als City Sightseeing Amsterdamwaar moeten maken”, aldus Manager City Sightseeing Amsterdam Jur van den Heuvel.

Meer informatie: www.citysightseeingamsterdam.nl

Eén reactie

  1. Er is in die markt een economisch ongewenste stille oorlog aan de gang. Monopolisering, via “vijandige overnames”. Dit is altijd slecht, en destijds werd er in de USA zelfs een scherpe wetgeving ingevoerd (anti trust..) om dat fenomeen tegen te gaan (met later een flauw afkooksel ervan, door de Europese commissie).
    Ook al gaat het hier over een kleine bedrijfssector, in tegenstelling tot die waar de wetgeving op slaat, toch is het principe hetzelfde. De haai die de andere vissen opeet monopoliseerd DE FACTO, en verstoort aldus onaanvaardbaar de markt.

    Voorbeeld , Brussel. Toestand 2006 goed weergegeven, in de navolgende post op Tripadvisor: Toestand 2015 : monopolie vanwege “City sightseeing line operated by Open Tours” , zoals vrijwel overal elders in Europa.
    Dit zou een alarmbelletje moeten doen rinkelen, en daat niettegenstaande de gongslag voor een award in één stad. Want, wie zijn de mededingers? De ANDERE afdelingen van identiek dezelfde firma !? … Helaas….

    ********
    3. Re: Visit Brussels Line
    Jul 12, 2006, 3:45 PM

    I’ve always wondered, but as I haven’t tried any of them, I’m not in a position to judge! One of these days I should go and see what they say about Brussels, in the meantime the different lines are:

    BLUE buses, Visit Brussels line operated by Brussels City Tours (De Boeck) brussels-city-tours.com/engels/engframes.htm

    This line, which was started by STIB the city bus company, seems to be the market leader. Tickets cost 16 EUR for 24 hours, 8 EUR for children, leaving on the hour and the half-hour (so more frequently than either of the others), they have 13 stops and commentary in 8 languages.

    RED buses, City sightseeing line operated by Open Tours http://www.opentours.be/ Their website is so out of date it says tickets cost 450 BF (11.25 EUR but I would imagine it must be more by now). They leave from the Gare Centrale every hour on the hour and include free pick up from and return to hotels in the centre (not very useful if “centre” means within the inner ring, where few hotels can be more than 10 minutes walk from either the Gare Centrale or the Bourse anyway!). Children under 14 go free so this could be a good choice with children.

    GREEN buses, Brussels sightseeing line operated by Golden Tours http://www.goldentours.be/ cost is 15 EUR for adults, 7 EUR children. They have a nice map of their circuit on the site which appears to have one extra stop compared to VB, at the Palais de Justice (on the other hand some of the blobs are not stops, for instance there is certainly only one, not two, for the Japanese Tower and Chinese Pavilion; and Institutions Européennes is a misnomer, the stop corresponds to Place du Luxembourg, which is near the European Parliament but not the other institutions, and there is no blob on Rond-Point Schuman, whereas VB stop at both) The timetable section is empty in both English and French but I think service is hourly.
    ***********
    Groeten !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *