• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Ambitieuze toekomstplannen voor Toverland

13 oktober 2011 by Redactie Reageer

Met het oog op de verdere ontwikkeling van Toverland is de heer dr. Pieter Cornelis per 12 oktober als directeur ‘strategie en ontwikkeling’ toegetreden tot de directie van het Noordlimburgse attractiepark. In deze functie zal hij zich toeleggen op de ontwikkeling en uitvoering van de plannen die het park voor de komende jaren heeft. Caroline Maessen blijft als algemeen directeur verantwoordelijk voor het huidige park en organisatie.

Caroline Maesen en Pieter Cornelis

Succesformule
Toverland vierde dit jaar haar 10-jarig bestaan. In dit decennium is het park jaar op jaar gegroeid en ontvangt nu meer dan een half miljoen bezoekers. Jean Gelissen is eigenaar van het attractiepark en bedenker van het succesvolle concept: “Steeds meer families weten ons te vinden en hebben 365 dagen per jaar én bij elk weertype een geweldige dag. Dit jaar stevenen we wederom af op een prachtig aantal bezoekers”. Behalve een indoorgebied met tientallen attracties kent het park ook in de buitenlucht  meerdere attracties waaronder de hoogste en snelste houten achtbaan van de Benelux.

Ambitieuze plannen
Gelissen: “Nu het concept zich bewezen heeft, gaan we het in de komende jaren verder ontwikkelen. Pieter Cornelis is daarbij de juiste man op het  juiste tijdstip”.  Toverland gaat o.a. de komende jaren diverse attracties toevoegen,  met name in het buitengebied waarvoor onlangs de eerste gronden zijn aangekocht.  Bij de investeringen zal men zich meer en meer richten op families met kinderen boven 12 jaar. Al deze attracties zullen evenals de houten achtbaan een eigen verhaal en thema krijgen. Het uiteindelijke doel is om de komende 10 jaar het aantal bezoekers te verdubbelen. In de plannen is ook ruimte voor verblijfsaccommodatie. Caroline Maessen die vanaf de opening leiding geeft aan het park: “Een andere doelstelling ligt op het vlak van de ‘software’. We vinden het als familiebedrijf belangrijk dat gasten een fijne dag in Toverland hebben. Hoewel we volgens onderzoek al hoog scoren op ‘klanttevredenheid’ blijven we hierin ook de komende periode investeren. We zullen ons ook op dit punt van de collega-parken onderscheiden”.

Attractieparken-kennis
Pieter Cornelis (45) is geen onbekende in de attractieparkensector. In mei 2011 is hij gepromoveerd aan de universiteiten van Tilburg en Tarragona op onderzoek naar de effecten van investeringen in Europese attractieparken. Eerder werkte Cornelis als Hoofd Onderzoek bij de Efteling en als universitair docent  Vrijetijdswetenschappen. Binnen Toverland zal hij ook verantwoordelijk zijn voor marketing, communicatie, sales, entertainment en imagineering.

Attractiepark Toverland, gelegen in het Noordlimburgse Sevenum, is in 2001 geopend. Het park maakt onderdeel uit van de Gelissen Group. Jaarlijks ontvangt Toverland meer dan 500.000 bezoekers. In 2010 is Toverland door consumentenprogramma “Radar” uitgeroepen tot beste attractiepark van Nederland. Meer informatie vindt men op www.toverland.nl

Categorie: Dagrecreatie Tags: attractiepark

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

W&H Sports & Buitensportplan intensiveren samenwerking t.b.v. interactieve sportvoorzieningen

Berlijn is in maart de hotspot van de toerismesector: tijdens de ITB Berlin

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
7 maart - 9 maart

ITB Berlin

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Mhamed Abbassi op Nieuw glampingpark aan de Nederlandse kust in Marokkaanse sferen: Sahara Stay
  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS