10% minder bezoekers voor Snowworld vooral dankzij weersomstandigheden

In het eerste halfjaar van het gebroken boekjaar 2017/2018 heeft Snowworld in haar twee skihallen 10,2% minder pistetickets verkocht. Dankzij de doorgevoerde prijsverhoging kon de omzetdaling worden beperkt tot 6,3%. De EBITDA daalde van € 9,1 miljoen naar € 8,1 miljoen, terwijl de nettowinst uitkwam op € 4,1 miljoen tegen € 4,7 miljoen een jaar eerder.

Gouveneur van Limburg en oprichter SnowWorld plaatsen in 2017 het eerste zonnepaneel in Landgraaf

Snowworld verklaart de lagere resultaten door o.a. een late start van het wintersportseizoen, als gevolg van het extreem warme najaarsweer. Het ontbreken van een succesvolle retailactie, zorgde eveneens voor lagere ticketverkopen. Ook zorgde toegenomen concurrentie – met name in Landgraaf – voor een daling in de ticketverkopen.

Voor SnowWorld zijn de eerste 6 maanden van het boekjaar verreweg de belangrijkste van het jaar. In het 1e halfjaar wordt ruim 70% van de jaaromzet gegenereerd. De resultaten over deze periode leggen dan ook een heel belangrijk fundament onder de resultaten voor het gehele boekjaar.
Gezien de ontwikkelingen gedurende het eerste halfjaar verwacht Snowworld wij uit te komen op een lagere EBITDA en een lagere operationele nettowinst dan in het vorige boekjaar.

Meer informatie: Persbericht Snowworld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *