SnowWorld biedt op haar acht Europese vestigingen inmiddels véél meer dan alleen indoor skihallen en sneeuwgerelateerde activiteiten. Om die reden wil SnowWorld zich gaan profileren als ‘Skigebieden’. De voorgenomen uitbreidingen met hotels in SnowWorld Zoetermeer en Amsterdam en het toevoegen van extra outdooractiviteiten ondersteunen die plannen.
Met de claim ‘Bergen vol plezier in het skigebied van hier!’, verruimt de organisatie haar boodschap naar een veel breder palet aan activiteiten dan louter skiën en snowboarden. De merken Adventure Valley (outdoorparken), IceKart Rucphen en IndoorSkydive Roosendaal krijgen een nieuw logo zodat deze activiteiten nog sterker verbonden zijn aan het overkoepelende SnowWorld.
“Uiteraard maakt ons sneeuwaanbod ons uniek. Dat zal altijd een belangrijke rol blijven spelen. We geloven echter dat, net als in de Alpen, wij een skigebied zijn waar het volstrekt logisch is dat je naast skiën ook andere activiteiten kunt doen. Niet alleen in de winter, maar gedurende alle seizoenen. SnowWorld is dus met recht ‘Het skigebied van hier’ en daarmee bouwen we verder aan de koers die ik tijdens het laatste jaarlijkse Wintersportcongres heb bekend gemaakt.”
Wim Hubrechtsen, CEO van SnowWorld
Vorige week publiceerde SnowWorld de jaarcijfers over de afgelopen jaren, waarin de gevolgen van Covid-lockdowns forse gevolgen had op de exploitatie. De jaarcijfers van boekjaar 2021-2022 lieten echter een flinke omzetgroei zien hetgeen het vertrouwen in de strategie van SnowWorld bij de aandeelhouders van het bedrijf verder verstevigt. Hubrechtsen vervolgt: “Onze ambitie voor verdere uitbreiding stond altijd hoog op de agenda. Onze groot-aandeelhouder (red.:het investeringsbedrijf van Marc Coucke) breidde onlangs haar belang nog verder uit naar 95,01%. Dat is een prachtig bewijs voor het geloof dat zij hebben in onze plannen. Tegelijkertijd voeren we goede gesprekken met de gemeenten van de SnowWorld-vestigingen zodat we de uitbreidingen van onze skigebieden zorgvuldig kunnen uitstippelen.”
Nieuwe campagne
De komende jaren zal SnowWorld de belofte ‘Bergen vol plezier in het skigebied van hier’ stapsgewijs verstevigen. Promotioneel wordt er ingezet op een marketingcampagne die per april start, onderdeel van de campagne is het 1+1 gratis aanbod waarbij de tweede persoon gratis toegang heeft tot de pistes van SnowWorld. “Bergen vol plezier beleef je natuurlijk het beste als je samen bent. Iedereen die in april via onze webshop een ticket koopt voor SnowWorld krijgt daarom elk tweede kaartje gratis”, aldus de topman van SnowWorld. “Daarnaast organiseren we de eerste in een hopelijk lange reeks van 5-gangenmenu’s bereidt door echte Oostenrijkse chefs in SnowWorld Amsterdam. Zij presenteren een menu gebaseerd op hun eigen tradities en met verse ingrediënten.”
Bron en meer informatie: www.snowworld.com