De LEGO Group haalt 29 Lego Discovery Centres weer in eigen huis

LEGO en Merlin Entertainments zijn overeengekomen om 26 entertainment centers, (onder de merknamen LEGO®
Discovery Centres and LEGOLAND® Discovery Centres) te verhuizen van Merlin naar de LEGO Group. Ook de Nederlandse vestiging in Scheveningen en een vestiging in Brussel zijn onderdeel van de deal waarvoor 200 miljoen Britse Pound werd afgerekend. De 26 locaties zijn jaarlijks goed voor 5 miljoen bezoekers.

Bij de deal zijn dus alleen de 29 kleinere centra betrokken. De 11 grotere Legoland Resorts, die Merlin in merkovereenkomst met Merlin beheert, zijn geen onderdeel van deze deal.

De reden voor de LEGO Group om de discovery centers weer binnen de eigen keten een plekje te geven is de verbinding met de LEGO winkels. Winkelen wordt ook bij LEGO steeds meer een beleving en daar passen deze locaties uitstekend bij. LEGO Group CEO, Niels B Christiansen verwoord het als: “Met deze toevoeging werken we aan locaties waar retail en merkbeleving hand in hand gaan ondersteund door het sterke merk van LEGO Play.”

De Legoland Discovery Centers opereren in de markt van kortere uitstapjes; naar schatting zo’n 2 tot 3 uur verblijfstijd. Merlin heeft rondom het retailmerk LEGO de afgelopen jaren mooie werk verricht om het in een bezoekersconcept vorm te geven. Inmiddels zien we dat LEGO ook binnen zijn reguliere brandstores steeds meer entertainment en vermaak introduceert. Kijk bijvoorbeeld eens naar ons verslag (uit 2019) over de LEGO Flagship store in Amsterdam.

door Pretwerk.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *