Daymaker breidt uit en ontvangt eerste externe kapitaal

Hyper gepersonaliseerd reisinspiratie zoeken valt in de smaak. Dat bewijst het succes van Daymaker, het reisplatform van Lien Verwimp en Nico Mullens. Op Daymaker worden gebruikers gematcht aan reisinspiratie en andere vakantiegangers op basis van interesses. Een jaar na lancering heeft de start-up reden om te vieren: er staan 120.000 gebruikers op de teller, ze breiden uit naar Nederland, innovatiemotor imec investeert én ze verwelkomen hun eerste twee werknemers.

Wat begon als een side-business, is vandaag een start-up met vier gemotiveerde teamleden. Het innovatieve idee achter Daymaker om slimme matches te maken tussen vakantiegangers en tips kwam snel van de grond. “Het is vaak moeilijk om écht relevante tips te vinden in de overvloed aan informatie”, zegt co-founder Lien Verwimp. “Mijn vijf sterren zijn namelijk niet de jouwe. Dat maakt inspiratie op TripAdvisor of Google vaak minder waardevol. Wij pakken het anders aan, door mensen die er dezelfde reisvoorkeuren op nahouden te matchen met elkaar. En die insteek sprong snel in het oog van zowel vakantiegangers als toeristische bedrijven. We tellen vandaag 120.000 bezoekers en werken met 9 B2B-partners samen, waaronder Terhills, Nordic, Hart Van Limburg, Visit Zuid-Limburg en de Antwerpse Kempen.”

Benelux-aanpak

In jaar 1 ontving Daymaker vooral Belgische bezoekers, maar vanaf nu is ook de Nederlandse reiziger welkom. “Om de community uit te breiden, maar evenzeer om onze B2B-klanten een groter bereik te kunnen garanderen”, legt Verwimp uit. “We lanceerden in maart officieel bij onze Noorderburen en gaan vanaf nu voor een Benelux-aanpak. Dat wil zeggen dat we actief op zoek gaan naar de content van Belgische én Nederlandse reizigers om toe te voegen aan Daymaker. Zo kunnen we bezoekers aan nog meer relevante resultaten matchen.”

Extern kapitaal

Om hun ambitieuze plannen waar te maken, is Daymaker bezig met een kapitaalronde. De eerste stap daarin is gezet: ze werden eerder dit jaar geselecteerd voor de prestigieuze start-up accelerator imec.istart. Dat houdt een kapitaalinjectie van €50.000 in, 1-op-1 coaching, workshops en een jaar kantoorruimte in de Corda Incubator.

Eerste twee werknemers

Recent vervoegden twee reisfanaten het Daymaker-team. Hannah Van Rompaey start als Content Marketing Specialist en zal ervoor zorgen dat de trips van zowel reizigers als bedrijven door de juiste mensen bekeken worden. Als fotografe en met een Travel Award voor Social Post of the Year op zak, is zij de geknipte persoon voor de job.

Aanwerving twee is Jeroen Peeters. Na een carrière bij onder andere Visit Limburg en Bioracer gaat de Limburger aan de slag als Business Development Manager bij Daymaker. Hij zal het aanbod per klantensegment scherpstellen en een stevig groeiplan op poten zetten.


Meer info: www.daymaker.travel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *