Met de kick-off van haar eerste Europese campagne ‘Volg je natuur’ roept Center Parcs iedereen op om de weg naar zichzelf te volgen. Om af en toe afstand te nemen van de hectiek van alledag, of je nu bekend bent met Center Parcs of haar vakantieparken voor het eerst gaat ontdekken. De gedachte achter de campagne is dat het bij Center Parcs niet draait om het laten zien van jezelf, maar vooral om jezelf te kunnen zijn.
Bij Center Parcs is jezelf zijn namelijk de échte bestemming voor iedereen die te gast is. De campagne wil een snaar raken bij alle mensen die op zoek zijn naar een diepere verbinding met zichzelf, hun naasten en de natuur. Deze gedachte is verweven in elke ervaring die Center Parcs haar gasten aanbiedt. Bij Center Parcs kunnen mensen echt even samen zijn, zonder de hectiek van het dagelijkse leven, en in harmonie met de natuur nieuwe energie opdoen. De nieuwe merkcampagne ‘Volg je natuur’ brengt deze boodschap op een inspirerende manier in beeld.
“Met deze eerste Europese merkcampagne willen we op een emotionele manier vertellen wat Center Parcs zo uniek maakt. Het is een uitnodiging om (weer) verbinding te maken met wat er écht toe doet; onze geliefden, de natuur en uiteindelijk ons ware zelf.”, legt Andres Neira de Back, Marketing Director Center Parcs Europa uit. “Onze parken bieden alle ruimte voor ontdekking en beleving. Op het land, op of in het water, speels, ontspannend of verrassend, al deze ervaringen moedigen ons aan om de vele facetten van onze eigen persoonlijkheid tot uitdrukking te brengen. Om authentieke en unieke momenten te beleven met degenen die het dichtst bij ons staan.”
Ontdek onze eerste Europese campagne ‘Volg je natuur.’
Na de succesvolle herpositionering van het merk Center Parcs in 2023 volgt nu de lancering van de Europese merkcampagne ‘Volg je natuur’, waarin Center Parcs de weg naar je ware zelf tot leven brengt. Het hart van de campagne wordt gevormd door de merkfilm, waarin een gezin in Center Parcs ontsnapt aan de drukte van alledag, hun ware zelf omarmt en samen geniet van elkaar en de natuur om hen heen. De merkfilm wordt aangevuld met drie ‘mindset-films’ waarin wordt ingezoomd op de specifieke wensen, emoties en individuele behoeften van gasten.
De mindset-films tonen typische vakantie-ervaringen in de parken van Center Parcs, variërend van gasten die zich volledig onderdompelen in de Aqua Mundo tot kinderen die spelenderwijs op ontdekking gaan in de kinderboerderij of door samen te genieten op het privéterras van je eigen cottage. De films zijn met zorg afgestemd op de beleving van de verschillende doelgroepen en laten Center Parcs zien als de ideale bestemming voor een onbezorgd en ontspannen verblijf, waar je bijzondere ervaringen kunt delen met je geliefde(n), familie en/of vrienden.
De campagne wordt gelanceerd in heel Europa. In Nederland wordt de campagne uitgerold op de volgende kanalen: radio, in de bioscopen, CTV, OLR, DOOH, OLV, via social media en (high impact) display.
De campagne is onderdeel van een nieuwe samenwerking tussen Center Parcs en reclamebureau VML, dat de opdracht kreeg om de merkcommunicatie op Europees niveau te ontwikkelen en coördineren. “Met de campagne Volg je natuur delen we een verbindende boodschap die Center Parcs in staat stelt een emotionele band te creëren met haar belangrijkste doelgroepen”, zegt Floris van de Weg, Managing Director BX van VML Nederland. Andres Neira De Back vult aan: “Na de succesvolle herpositionering van Center Parcs in 2023 is onze Europese campagne een nieuwe stap waarmee we onze merkbeleving naar een nog hoger niveau willen tillen. VML heeft ons overtuigd door haar holistische en geïntegreerde aanpak en we zien uit naar een goede samenwerking in de komende jaren.”
Credits:
- Creative agency: VML (sinds november 2024 Europese communicatiepartner van CenterParcs)
- Media agency: Mindshare
- PR-bureau: NewsLab
Bron en meer informatie: Center Parcs