Campagne Terschelling wint X. Festival Destination Award – categorie Digital Marketing

Tijdens een nieuwe award-ceremonie voor de Europese Destinatie Marketing; X Festival heeft de satirische online promotiecampagne ‘Terschelling All-Inclusive’ de hoofdprijs gewonnen in de categorie ‘Digital Marketing’.

De toekenning van deze onderscheiding is een erkenning voor creativiteit, talent en innovatie in de toerisme-industrie. “Fantastisch voorbeeld hoe je humor in een campagne verwerkt”, aldus de jury. “Een prachtig eerbetoon voor de kortlopende maar kernachtige campagne, die met een bescheiden budget tot stand kwam”, zegt een opgetogen Isabel Mosk, die in opdracht van de marketingorganisatie TerschellingPartners verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de campagne. De kleine bestemming Terschelling was genomineerd met twee toeristische grootmachten als Visit Groenland en Visit Denemarken. De bekendmaking was vrijdagavond 10 december aan het slot van het X. Festival, het grootste jaarlijkse toeristische event, georganiseerd door Digital Tourism Think Tank.

De campagne

In september jl. kreeg Terschellinger Sil landelijke bekendheid met de promotie van de allereerste All-Inclusive vakantie op het Friese waddeneiland. De online campagne scoorde in korte tijd als een dolle op alle social mediakanalen. Het succes werd ook internationaal opgemerkt. In de video spoorde ondernemer en eilander Sil Cupido bezoekers met een vette knipoog aan in het najaar een All-inclusive arrangement naar Terschelling te boeken. De hilarische beelden vol cliché’s leidden naar de onthullende landingspagina Terschellingallinclusive.nl als onderdeel van de website Terschelling.site, met de pay-off: All-inclusive? Terschelling heeft precies wat je zoekt. De reacties waren uitsluitend positief en de campagne genereerde zo’n 5 miljoen impressies. Dit leidde in een tijdbestek van amper vier weken tot 45.000 bezoeken aan de campagnewebsite en bijna 12.000 bezoeken aan het ‘Plan je reis’-gedeelte van Terschelling.site. Het feitelijke bezoek aan Terschelling nam in oktober van dit jaar met 5-10% toe ten opzichte van 2018 t/m 2020. 

Sherpa’s Stories (Isabel Mosk) was verantwoordelijk voor concept, creatie en strategie, in opdracht van marketingorganisatie TerschellingPartners. De campagne kwam tot stand in samenwerking met:

  • Commercial concept/video – JWSchram.nl
  • Website – Bootschap.nl
  • Design – Concepticus.nl
  • Online marketing – Redonlinemarketing.nl
  • Social media – BrandsMatters.nl
  • Projectleiding – Plus3 (Thomas Sprangers).

Meer informatie: www.xfestival.travel/awards/home

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *