Bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers van Breda gaan de komende maanden samen van gedachten wisselen over hoe de VVV van morgen eruit ziet. Op 19 juli opent in de Bredase Houtmarkt hiervoor een Pop-up Infopunt.
Een nieuwe kijk op toerisme
Gemeente Breda heeft aan Breda Marketing de opdracht gegeven om een nieuw toerisme-informatiepunt in de binnenstad te ontwikkelen. Als leisurestad bij uitstek met jaarlijks meer dan 1,2 miljoen bezoekers wil Breda niet over één nacht ijs gaan. Onder het motto ‘Breda brengt het samen’ nodigt Breda Marketing bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers uit om mee te denken over hoe de VVV in de toekomst eruitziet en met elkaar een brede visie op toerisme te ontwikkelen.
Dit doen zij vanuit dit tijdelijk Pop-up Infopunt, van 19 juli tot en met 23 september. Iedereen met goede ideeën heeft de gelegenheid om die hier te uiten. In deze periode fungeert de locatie tevens als toeristisch informatiepunt. De opening van de VVV van morgen staat gepland voor voorjaar 2024.
Ambities van de stad
Directeur Hildegard Assies licht toe: “Breda staat in de top 10 van best bezochte steden van Nederland. Bezoekers komen hier graag om te winkelen, te dineren en te genieten van de prachtige historische en groene omgeving. Toerisme draagt bij aan de versterking van de Bredase economie, maar kent nog veel onbenut potentieel. We gaan daarom een gezamenlijke visie vormen over hoe toerisme kan bijdragen aan de internationale ambities van de stad en het leefgeluk van Bredanaars. Denk hierbij aan betere spreiding van bezoekers, inclusiviteit, gezondheid, duurzaamheid, cultuur en de lokale economie. Zaken die de leefbaarheid ten goede komen”.
Wethouder Carla Kranenborg – van Eerd vult aan: “Toerisme is heel belangrijk voor Breda en de binnenstad. Met dit Pop-up Infopunt maken we de stad aantrekkelijker voor bezoekers. Want natuurlijk zoeken mensen online naar informatie, maar bezoekers willen vaak óók een fysieke plek voor extra informatie. Een plek waar je de Bredase verhalen leert kennen en je de kracht van onze stad ervaart. En hoe mooi is het dat we ook dit weer op z’n Bredaas doen: samen.”
Bron en meer informatie: Breda Marketing