Belgische concertliefhebbers combineren concert nu vaker met een kort verblijf

Je weet pas wat je mist, als het er niet meer is. Dat geldt zeker voor live muziekoptredens. Uit onderzoek door de Sportpaleis Groep rond het Proximus pop-up theater in Middelkerke (Be), blijkt dat er opvallend vaak een overnachting wordt geboekt in combinatie met een concertticket.

Na elke voorstelling in de Proximus Pop-Up Arena wordt via e-mail gepolst naar de feedback van ticketkopers. Met een algemeen waarderingscijfer van 86% heeft de nieuwe Proximus Pop-Up Arena zich al meteen hoogwaardig in de markt gezet. “Dit cijfer is voor ons een bevestiging van wat we bij elke show al konden vaststellen”, zegt Jan Van Esbroeck, CEO Sportpaleis Group. “Voor, tijdens en na elke show zie je alleen maar mensen met een glimlach van oor tot oor. Wie een ticket kocht beleeft opnieuw die unieke ervaring van een live concert. We zien op dit moment hetzelfde gebeuren in onze drie theaters.

Hoewel het nog geen stormloop is, stellen we met genoegen vast dat hoe langer hoe meer mensen er voor open staan om opnieuw te genieten van al het moois dat een concertbeleving te bieden heeft.”

Extra verblijfstoerisme

Een opvallende vaststelling uit het onderzoek is dat 11,3% van de bezoekers laat weten “een (kort) verblijf in de buurt” te hebben geboekt naar aanleiding van hun bezoek. De arena levert duidelijk een extra impuls aan het verblijftoerisme aan onze Belgische kust. 14,2% van de respondenten vertrok vanaf de plaats waar men op dat moment op vakantie was en 20,4% logeerde in een tweede verblijf in de buurt.

De helft van de bezoekers (49,9%) zegt te zijn vertrokken vanop zijn of haar officiële woonplaats. De meeste bezoekers wonen trouwens in West- Vlaanderen (32.7%) en Oost-Vlaanderen (25.2%). Daarna volgen Vlaams-Brabant (15.9%), Antwerpen (13.6%) en Limburg (5.7%).

Meer informatie: www.popuparena.be/nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *