Barbie The Dream Experience geopend in Amsterdam

Op 12 september is de Barbie The Dream Experience geopend, gelegen naast selfie museum WONDR in Amsterdam-Noord. Met interactieve zones en herkenbare, levensgrote replica’s van onvergetelijke speelsets van 1959 tot nu, een shop met merchandising en een Barbie café zal de experience herinneringen opwekken bij jong en oud.

Reis door de tijd

Bezoekers stappen twaalf dynamische zones binnen, die elk een blik werpen op belangrijke tijdperken: van een maanwandeling in een retro-futuristische raket, ontworpen als eerbetoon aan de eerste Astronaut Barbie uit de jaren ’60, tot een flower-power Californisch strand voor de jaren ’70 Barbie “Malibu”™ pop. Ook is er een retro “big-hair” salon, geïnspireerd op de 1990s Totally Hair™ Barbie, de bestverkochte Barbiepop in de geschiedenis.

Hoogtepunten van de experience zijn onder meer replica’s van iconische Barbie-voertuigen zoals haar opvallende cabriolet, boot, camper en sneeuwscooter, die allemaal op unieke wijze tot leven zijn gebracht. De reis eindigt met een levensgroot Barbie DreamHouse™, gevolgd door een shop vol exclusieve merchandise en een Barbie café, daardoor dit een niet te missen ervaring is voor elke fan.

Samenwerking Mattel en WONDR

Barbie The Dream Experience is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Mattel en creatief ondernemer Sarah Mendes, die ook de drijvende kracht achter WONDR is. Mendes legt uit: “We hebben de krachten gebundeld met Mattel om een magische reis te creëren door de legendarische wereld van Barbie, waardoor gasten kunnen terugkeren naar geliefde en iconische momenten die het merk al meer dan 65 jaar definiëren. We hopen bezoekers van alle leeftijden en achtergronden te inspireren met Barbie’s tijdloze aantrekkingskracht en haar vermogen om steeds vooruitstrevend te zijn.”

“Al meer dan zestig jaar is Barbie een iconisch symbool van empowerment, verbeelding en grenzeloos potentieel. We zijn verheugd om haar nalatenschap tot leven te brengen bij Barbie™: The Dream Experience,” aldus Julie Freeland, Vice President of Global Location Based Entertainment bij Mattel. “Samen met WONDR hebben we een levendige, levensgrote reis gecreëerd die de evolutie van Barbie door decennia belicht, met als doel iedereen die deze gloednieuwe ervaring bezoekt te inspireren.”

Meer informatie: barbiethedreamexperience.com

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *