30 contentmakers gaan zaterdag 20 juni op pad voor #WelkomteruginNL

Zaterdag 20 juni aanstaande gaan meer dan 30 ambassadeurs van de online campagne Welkom terug in Nederland op pad in eigen land, om content te maken op onbekende, bijzondere plekken.

De Instagrammers en bloggers bezoeken Noord-Holland, Drenthe, Overijssel, Brabant en Zeeland en hopen hiermee de Nederlander te inspireren. Per provincie volgen ze een gezamenlijk of individueel programma en doen verslag met de #WelkomteruginNL op sociale media en blogs.

In Den Helder, Noord-Holland wordt een bezoek gebracht aan het kunstenaarsproject De Nollen. Het terrein opent pas in juli weer haar deuren en gaat exclusief open voor een groep contentmakers. Verder gaan infleuncers onder meer In Drenthe op een Ekosafari op de Hondsrug en bezoeken zij de schaapskooi bij Nationaal Park Dwingelderveld. Wie een groep lelijke eendjes voorbij ziet komen in Overijssel kan daar de ambassadeurs verwachten die mooiste plekjes in de regio’s Vechtdal, Salland en Twente aan doen. Zeeland neemt de bloggers en Instagrammers vanuit Kloetinge mee naar de onbekendere plaatsen Goes en Yerseke en het Veerse meer. Tot slot is Boswachter Frans Kapteijns, zelf ook ambassadeur, gastheer in de Brabantse Kempen voor een bijzondere wandeling.

Het programma in de provincies is belangeloos georganiseerd door de initiatiefnemers van Welkom terug in Nederland en de verantwoordelijke organisatie voor de bestemming. Alle ambassadeurs nemen vrijwillig deel en ontvangen, behalve deelname aan het programma, geen vergoeding.

Over de campagne:

Op ontdekkingsreis in Nederland

Het Instagramkanaal @welkomterugin.nl inspireert om op verkenning te gaan in Nederland. Ver weg lijkt misschien spannender, maar het avontuur is ook om de hoek te vinden. Met #WelkomteruginNL kun je dichtbij huis onvermoede locaties verkennen, komen verhalenvertellers op markante plekken aan het woord, staan leuke activiteiten en ontdek je ongekende vakantiemogelijkheden.

Bijdragen welkom
Iedereen is welkom met de hashtag #WelkomteruginNL een bijdrage te leveren en een lievelingsstek of visueel verhaal te delen op de eigen social mediakanalen en daarbij de Instagrampagina @welkomterugin.nl te taggen. Zo zal een waaier aan bekende en onbekende bestemmingen opduiken en inspiratie bieden voor de zomer in Nederland.

Kettingreactie ontketenen
De ambitie is om met de campagne #WelkomteruginNL in korte tijd een kettingreactie te ontketenen en bewustwording te creëren voor de toerisme- en recreatiemogelijkheden in Nederland. Op deze manier dragen we allemaal bij aan het herstel van de economie in coronatijden, steunen we ondernemers en ontdekken we hoe veelzijdig en bijzonder Nederland is.

Belangeloos co-creatieproject

Dit cocreatie-initiatief van zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals actief in de toerisme- en recreatiebranche, is bedoeld ter ondersteuning van de ondernemers in deze branche die zo hard zijn getroffen door de coronacrisis. Allen werken belangeloos mee aan de campagne, waaronder ook bekende reisbloggers en influencers.

Meer informatie: www.Welkomterugin.nl.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *