• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

14 musea en het NBTC werken samen aan cultuurpromotie

21 september 2022 by Redactie Reageer

In Singer Laren is gisteren de aftrap gegeven van de Art Alliantie, een samenwerkingsverband tussen Nederlandse musea en het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Het doel van de alliantie is door samenwerking musea te verbinden, te versterken en de zichtbaarheid te vergroten zodat de (buitenlandse) bezoeker aan de hand van kunstplekken heel Nederland ontdekt.

foto door NBTC

De samenwerking bestaat uit kennisuitwisseling, het afstemmen van activiteiten en ondersteuning bij promotie. NBTC start de alliantie met veertien (in het buitenland) minder bekende musea en is een aanvulling op al bestaande associaties. De collecties lopen uiteen van oude tot hedendaagse kunst, de deelnemende musea bevinden zich in, maar vooral ook buiten de Randstad. Roger Strijland, projectleider van de Art Alliantie namens NBTC: “Het plan voor deze samenwerking bestond al voor aanvang van de coronapandemie. De afgelopen twee jaar is duidelijk geworden dat musea baat hebben bij samenwerking -denk bijvoorbeeld aan een gezamenlijke kalender met openingen van tentoonstellingen- en dat het loont de handen ineen te slaan om de bezoeker weer terug te krijgen in de Nederlandse musea.”

Burgemeester Laren geeft startsein

De burgemeester van Laren, Nanning Mol, gaf het startsein voor de samenwerking. Hij vertelde hoe Singer onderdeel is van de gemeenschap in Laren, hoe groot de betrokkenheid is van de inwoners en hoe men ziet dat de bezoekers bijdragen aan de lokale economie, trots en behoud van erfgoed. “Alle inwoners van Laren voelen zich ambassadeur van het Singer,” aldus Mol.

Kerngroep van veertien samenwerkende musea

De kerngroep bestaat naast het museum in Laren uit: Groninger Museum, Drents Museum, Kröller-Müller Museum, Van Abbemuseum, Limburgs Museum, Museum De Pont, Rijksmuseum, Kunsthal Rotterdam, Museum Voorlinden, Het Mauritshuis, Museum Prinsenhof Delft, het Kunstmuseum Den Haag en het Eye Filmmuseum.

Versterking en zichtbaarheid cultureel aanbod

NBTC richt zich met haar activiteiten onder meer op het beter beleefbaar, boekbaar en zichtbaar maken van cultureel erfgoed in ons land. Dat zorgt voor meer waardevol bezoek in de regio’s. Dit doet NBTC onder meer door samenwerkingsverbanden te initiëren, kennis en inzichten uit te wisselen, het cultuuraanbod te versterken op plekken waar dit wenselijk is en de internationale zichtbaarheid van cultureel erfgoed te vergroten. Hiervoor werkt NBTC nauw samen met partners als DMO’s/CMO’s, erfgoedlocaties, zoals musea, overheden, kennisinstellingen en brancheverenigingen.

Meer informatie: www.nbtc.nl

Categorie: cultuur en erfgoed, Recreatie actueel, Regiomarketing Tags: musea, nbtc

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

W&H Sports & Buitensportplan intensiveren samenwerking t.b.v. interactieve sportvoorzieningen

Berlijn is in maart de hotspot van de toerismesector: tijdens de ITB Berlin

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
7 maart - 9 maart

ITB Berlin

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Mhamed Abbassi op Nieuw glampingpark aan de Nederlandse kust in Marokkaanse sferen: Sahara Stay
  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS