Duurzaam toerisme en bijzondere accommodaties op de eerste editie van de Horizonia beurs

Tijdens het Horizonia-event, de eerste campingvakbeurs gewijd aan duurzaam toerisme, werden de duurzame huisjes, lodgetenten, canvas chalets of houten hutten tentoongesteld. Op 13 september was Richard Otten vanuit RED online aanwezig op de Horizonia beurs.

Een verblijf op een camping, glamping of vakantiepark waarbij het milieu wordt gerespecteerd is voor de meeste reizigers steeds belangrijker. Eco-glamping – een samentrekking van de woorden “ecologisch”, “glam” en “camping” – is de trend voor vakanties dichter bij de natuur.

Een beeldimpressie van de beurs:

Het evenement werd georganiseerd voor beheerders van campings, bijzondere accommodaties, lodges, bed & breakfasts, hotels en vakantieverblijven. Maar ook voor particuliere projectleiders of een start-ups die op zoek zijn naar eco-ontworpen oplossingen in de toeristische sector. Het doel van de beurs was mensen aan het denken zetten over duurzaamheid in de camping en toerisme branche en om actie te ondernemen. De professionals maakten kennis met alle producten, diensten en het laatste nieuws op het gebied van duurzaam toerisme.

Tijdens het evenement werden conferenties gegeven om de nieuwste innovaties te ontdekken, kansen voor zichtbaarheid te creëren, kennis van de markt te krijgen en netwerken te verbreden. De conferenties werden georganiseerd door Acteurs du Tourisme Durable (ATD). ATD zet zich in voor verantwoord toerisme en ondersteunt bevordert het synergieën en het delen van oplossingen tussen de verschillende actoren. De conferenties gingen die dag over de grote uitdagingen van duurzaam toerisme, wat reizigers verwachten, de rol en welke actiemiddelen nodig zijn voor accommodatieverschaffers, klimaatverandering, de ecologische overgang van accommodaties en wat er verandert voor zakelijk toerisme.

Richard vond het belangrijk hierbij aanwezig te zijn, omdat we in toerisme moeten blijven ontwikkelen. Het is nu onmogelijk om vakanties te overwegen zonder na te denken over de impact op het milieu.

Meer informatie: www.salon-horizonia.com/en

Met dank aan: Richard Otten, o.a. betrokken bij RED Online marketing en Glamping.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *