In Ruinen wordt in augustus een bijzonder actueel toneelstuk opgevoerd; 'Crisis op de camping'. De première vind plaats op dinsdag 30 juli en wordt georganiseerd door stichting openluchtspel Ruinen.
Het aantal bij UWV geregistreerde werkzoekenden neemt dit jaar en volgend jaar toe met 170 duizend tot 739 duizend. De toename is in 2013 fors (+22%), in 2014 vlakt deze af (+6%). De werkgelegenheid krimpt de komende periode in alle...
Camperaars hebben SVR Minicamping ‘t Boomgaardje in de gemeente Wijk bij Duurstede uitgeroepen tot Camperplaats van het jaar 2013, een verkiezing van de NKC (Nederlandse Kampeerauto Club). Ruim 39 procent stemde op deze camperplaats. Belangrijke kenmerken zijn volgens de stemmers...
Ruim 70% van de horecamedewerkers en 52% van de medewerkers in de recreatie geeft aan dat de compensatie voor werken tijdens een feestdag niet goed geregeld is. Dit blijkt uit een poll van FNV Horecabond.
Nederlandse hotels hebben de bezetting, de kamerprijs en de omzet in de eerste drie maanden van dit jaar verder zien dalen. Een meerderheid van de hotels zag kamerprijs, omzet en bezetting in het eerste kwartaal van 2013 tot 20% dalen...
Hebben jullie mij gemist vorige week vrijdag? Business is going well en daarom is het soms lastig om mijn belofte elke week een vrijdagmiddagblog te schrijven vol te houden. Niet alleen het blog blijkt lastig om te onderhouden…
Het eerste jaar na de opening van de AJAX Experience vielen de bezoekcijfers tegen. Inmiddels heeft de attractie enkele maatregelen genomen om méér bezoekers te trekken. Met name het toelaten van wederverkopers bleek een goede zet. De gestegen verkoop in...
Dat de plattelandsrecreatie steeds innovatiever wordt, blijkt wel weer uit het nieuwe concept van de Grondulow door 'Koe in de kost'. Op 20 april opende 'Koe in de kost' de eerste zes unieke accommodaties. De huurders verblijven hier in (onder)...
Het onderzoek naar de Meest Gastvrije Stad is dit jaar voor de vijfde keer van start gegaan. De afgelopen drie jaar is ’s-Hertogenbosch tot ‘Meest Gastvrije Stad’ uitgeroepen door haar bezoekers. De verschillen in de top 3 blijven echter erg...
In samenwerking met NBTC Holland Marketing heeft Respons de ‘Top 50 Dagattracties’ voor 2012 uitgebracht. In de lijst staan onder andere attractieparken, dierentuinen, musea, zwembaden en recreatiegebieden die entree heffen uit heel Nederland. Samen mogen zij zich de drukst bezochte...
NBTC Holland Marketing lanceerde in september 2012 een nieuwe campagne ter promotie van de Nederlandse iconen. De campagne ‘Faces of Holland’ vertelt het inspirerende verhaal achter de typisch Nederlandse iconen. De campagne benadrukt de diversiteit van Nederland als vakantieland en...
Het aantal fitnesscentra neemt bijna niet meer toe, het aantal leden per centrum groeit nog wel. Betrokkenheid vanuit gezondheidszorg en politieke inmenging zullen dit verder stimuleren, onder andere vanwege het toenemende overgewicht bij kinderen. De beperkte bezettingsgraad tijdens de daluren...