Dit najaar start het Belgische attractiepark Bellewaerde de bouw van een nieuwe familiale attractie. De attractie zal geopend worden in het voorjaar van 2020 in de Canada-zone van het park.
Op de IAAPA Expo Europe vonden we een product dat inspeelt op twee trends in de attractiewereld; 1. Het bieden van een totaalconcept en 2. Schaalbaarheid. Sneeuwpark Miko's World is al beschikbaar vanaf een oppervlakte van 282m2.
De zevende editie van het TRENDCONGRES, dat op 31 oktober in Rotterdam wordt georganiseerd, heeft een super actueel thema ‘Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen’.
Tijdens de IAAPA Expo Europe zijn de European Star Awards uitgereikt in diverse categorieën. Walibi Holland won de prijs voor beste nieuwe achtbaan met de semi houten rollercoaster UNTAMED. Diverse Nederlandse en Belgische parken en producten kregen een plekje in...
De IAAPA Expo Europe (voorheen EAS), die afgelopen week in Parijs plaatsvond heeft ongeveer hetzelfde aantal bezoekers ontvangen als de editie 2018 in Amsterdam (15.900). Er waren wel 13% meer standhouders. (648)
Recron directeur Martin Maassen reageert in dagblad Trouw op het rapport ‘Waardevol toerisme’ van het Rijksinstituut voor de Leefomgeving, dat een advies geeft aan de overheid; "Het is een rapport geschreven vanuit het perspectief van overtoerisme met de bijbehorende negatieve...
Maar liefst 64 procent van de respondenten merkt dat het steeds drukker wordt op Nederlandse camperplaatsen. Met name Zeeland, Limburg en Gelderland worden genoemd als extra drukke provincies voor camperaars.
Natuurmonumenten maakt tientallen natuurgebieden en natuurspeelplekken toegankelijk voor mensen met een beperking. Er zijn al 27 gebieden ontsloten, daar komen de komende maanden nog 13 bij. Wandelroutes zijn aangepast, faciliteiten aangelegd en informatievoorziening toegankelijk gemaakt.
Op donderdag 10-, vrijdag 11- & zaterdag 12 oktober vindt de tweede editie plaats van Glampspiration, het inspiratie event van Nederland, op en rondom het terrein van CampSolutions in Empe.
Op dinsdag 8 oktober staat De Fabrique weer in het teken van de ZwembadBranche Dag. Een jaarlijks terugkerend evenement met een diversiteit aan stands op het beursplein en een inspirerend workshopprogramma.
De consument wenst steeds meer flexibiliteit in de producten of diensten die hij of zij aanschaft. Of het nu gaat om een telefoonabonnement, het bezitten van een (deel)auto of het volgen van onderwijs. Deze flexibilisering speelt ook...