De derde Nationale Toerisme Top, op maandag 28 september, wordt een speciale virtuele editie met als centraal thema: 'Hoe creativiteit en innovatie kunnen bijdragen aan het herstel van onze sector.'
Veel bedrijven hebben nog wat in te halen na de sluiting van afgelopen weken en de beperkte capaciteit op dit moment. Een optie is een verlengde openstelling. Burgers Zoo kiest voor deze optie en maakt daarmee een vakantie in eigen...
Vanaf heden staan er tenten op het campingterrein van Museumpark Archeon voor een avontuurlijke overnachting in de wereld vol geschiedenis. De tenten zijn geplaatst in samenwerking met Outstanding en zijn deze zomervakantie te boeken in de maanden juli en augustus.
In 2019 zijn er weer veel recreatiewoningen in Nederland verkocht. Na het recordjaar 2018 zijn er in 2019 weliswaar 5,6% minder recreatiewoningen van eigenaar gewisseld, maar met ruim 4.300 verkochte woningen ligt dit aantal nog steeds op een zeer hoog...
De verkoop van caravans en campers is de afgelopen maand juni zó snel gegroeid dat de kampeerbranche de coronamisère alweer bijna te boven is. In juni werden er 84 procent méér nieuwe campers geregistreerd dan in diezelfde maand vorig jaar.
Nederlandse media zijn volgens de CEO van campingspecialist ACSI, Ramon van Reine, te negatief over het reizen in Europa. Van Reine is sinds een aantal dagen in Italië en komt tot de conclusie dat de Nederlandse media niet het beeld schetsen dat...
Van 3 juli tot en met 30 augustus is het zomer in de Efteling! Omdat het attractiepark per dag een maximum aantal bezoekers mag ontvangen reserveren gasten hun bezoek vooraf online. Ze kunnen dan kiezen voor een dagbezoek óf een...
Roompot test op twee parken 3 digitale diensten uit om zijn horeca- en parkgasten nog sneller en beter te kunnen bedienen. Gasten geven hun bestelling dankzij een QR-code of aanraakscherm door. De maaltijden worden zelfs tot aan de vakantiewoning geleverd....
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk om samen krachtig te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de ‘spin in...
Ondanks de coronacrisis blijft vakantie nog altijd belangrijk voor Nederlanders. Een meerderheid wil daarom de komende jaren gewoon op vakantie blijven gaan. Zekerheid en flexibiliteit zijn daarbij belangrijke keuzecriteria.
Vandaag presenteren NBTC en Royal Schiphol Group de resultaten van de tweede meting van de Vakantiemonitor: een serie metingen naar de invloed van de coronacrisis op het reisgedrag van toeristen uit Nederland en kernmarkten België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk,...