De afgelopen jaren zien we een snel opkomende ontwikkeling. Buitenlandse ketens nemen in rap tempo Nederlandse campings en vakantieparken over. Het aantal buitenlandse partijen neemt ook nog eens toe.
Ongeveer 25% van de Nederlandse musea dreigt dit jaar in de financiële problemen te komen. Het gaat vooral om musea die de gemeente als hoofdfinancier hebben en om privé-gefinancierde musea, die geen subsidie ontvangen.
De destinatie Nederland moet het dit jaar doen zonder toeristisch themajaar. Maar diverse regio's hebben wel een eigen thema. Dat geldt bijvoorbeeld voor Apeldoorn en De Veluwe, die er een 'Koninklijk jaar' van maken.
Op zaterdag 2 april feliciteerde Gastvrij Overijssel alle gemeenteraadsleden in Overijssel met hun behaalde zetels met een advertentie in de Tubantia en de Stentor.
Toerisme Vlaanderen en Westtoer lanceren een oproep naar publieke en private partners in de Westhoek, om samen een nieuw WOI-themajaar op poten te zetten van het voorjaar 2023 tot de zomer 2024.
De kampeerder is op de goede groene weg, maar zijn duurzame ambities zijn niet altijd grenzeloos, blijkt uit een enquête van ACSI en Camptoo. Duurzame investeringen op campings worden gewaardeerd, maar de bereidheid om er voor te betalen is een...
Met de oprichting van een Zonnecollectief wil Roompot huiseigenaren helpen hun bestaande vakantiewoning te verduurzamen. Dankzij het collectief kunnen zij voordelig zonnepanelen op hun vakantiehuis plaatsen en bijdragen aan de duurzame doelstellingen van Roompot.
De gemeente Amsterdam en dierentuin+ ARTIS hebben een afsprakenbrief ondertekend. Daarin onderschrijven beide partijen het waarborgen van de toekomstbestendigheid van ARTIS en bezegelen ze hier samen aan te werken.
De paasvakantie aan de Vlaamse Kust start met wisselvallig weer. Traditioneel kiezen veel Belgen tijdens de paasvakantie voor een meerdaags verblijf aan de Kust. Na twee moeilijke jaren door de Covid-beperkingen zijn de tien kustgemeenten klaar voor een ‘normale’ paasvakantie.
Bobbejaanland maakt komend seizoen gebruik van bekende Nickelodeon karakters voor de entertainment in het park. Karakters als Sponge Bob, Paw Patrol, en Teenage Mutant Ninja Turtles voegen zich bij de bestaande mascottes Bobby en Jody.
Voor de leisuresector verwacht ABN AMRO in 2022 een groei van 25 procent ten opzichte van 2021. Hiermee komt de sector op circa 85 procent van het niveau van 2019 en is daarmee nog niet volledig hersteld van de coronapandemie.
Recreatieve fietsers stappen vaker op de pedalen dan vijf jaar geleden en oordelen gunstiger over de mogelijkheden om te fietsen in eigen land. Dat blijkt uit een onderzoek dat de ANWB heeft laten uitvoeren onder 9156 fietsers.