Uit het bezoekersonderzoek van de vakantiebeurs Utrecht bleek dat de voorkeur van de meeste mensen uitging naar: Actieve vakanties (23%) en avontuurlijke vakantie (23%) op de voet gevolgd door campingreizen (21%)
Dit jaar ontvangt vrijwel iedereen iets meer salaris dan in 2010. Toch heeft ook bijna iedereen minder te besteden in 2011. Vooral ouders met kinderen die naar de opvang gaan, zullen merken dat ze minder geld overhouden vanwege het verlagen...
Door samenwerking met ontwerpbureau FIX, heeft Ovaal speelconcepten sinds kort ook educatieve speeltoestellen op het gebied van duurzame energie in het assortiment. Zo wordt er o.a. gebruik gemaakt van zonne-energie, menskracht, waterkracht en windenergie
Attractiepark Toverland heeft in 2010 het bezoekersaantal van 2009 geëvenaard. Maar liefst 495.000 bezoekers beleefden een betoverend dagje uit in het Limburgse attractiepark. Hoewel het er lange tijd naar uitzag dat Toverland 500.000 bezoekers zou gaan halen, werd dat aantal...
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) bevestigt dat zij deze week onaangekondigde bedrijfsbezoeken heeft uitgevoerd bij ondernemingen die actief zijn in de reisbranche. Het economisch belang van de sector is groot gezien de totale omzet van ruim 10 miljard euro, behaald door...
De tien genomineerden voor de Toerned Award zijn bekend. Dit zijn de bedrijven waaruit de definitieve winnaar van 'Het leukste dagje uit' gekozen zal worden. Vorig jaar ging Hennie van der Most, van Wunderland Kalkar met deze prijs naar huis.
De gemeente Arnhem krijgt ruim 3 miljoen Europese subsidie om de positie van de riviercuisevaart in Arnhem te verbeteren. Dat meldt de Gelderlander vandaag in een artikel. Met het budget wil de gemeente o.a. de aanlegcapaciteit ten oosten van de...
Recreatief Totaal, editie 1 van 2011 staat online. Dit keer met o.a. een achtergrondverhaal over het verdwijnen van het merk Sunparks van de Nederlandse markt.
Vier producten zijn tijdens Fietsvak onderscheiden met de Fiets Innovatie Award 2011. Deze prijs wordt voor de zesde maal uitgereikt op initiatief van RAI Vereniging en heeft als doel het stimuleren van innovaties in de fietsbranche.
Het centrale thema voor Hollandpromotie is in 2011 'Dutch DNA'. Dit thema biedt vooral voor ontwerpers, musea, winkels en evenementen directe aanknopingspunten.
Diverse vormen van horeca en recreatie lopen steeds vaker door elkaar heen. Een mooi voorbeeld is wokrestaurant Sensazia die zich binnen de restaurantwereld wil onderscheiden met leuke (recreatie)activiteiten. Zij kozen voor een gethematiseerde minigolf - gebouwd door Jora Vision, en...
Een dagje Leeuwarden bleek nuttig besteed. De kampeerbeurs Caravana bood een leuk overzicht van meer dan 200 campings, afgewisseld met kampeermiddelen en accessoires. Een gesprek met de beursmanager, Mirel Bosman, leerde dat er ook nog 50 campings achter het net...