Afgelopen maand zijn er drie nieuwe brochures verschenen om het Nederlands toeristisch aanbod in Vlaanderen onder de aandacht te brengen. De thema's zijn: Kust, Steden en Natuur.
Het seizoen 2011 kende een geweldige start met een stralend zonnig voorseizoen. Toen kwam de zomer, die je geen zomer kon noemen – met meer regen dan zonneschijn en wisselende resultaten voor de bezoekaantallen van de parken. En dit...
Het TIV informatiesysteem in Noord-Limburg registreerde afgelopen week de 1.5 miljoenste bezoeker, ruim anderhalf jaar na de start van dit toeristisch-recreatieve digitale informatiesysteem.
De provincie Utrecht heeft de Visie Toerisme en Recreatie 2020 gepresenteerd waarin de gewenste ontwikkelingen voor de komende jaren worden besproken. In de plannen van de provincie is nadrukkelijk een nieuwe rol voor ondernemerschap weggelegd. De provincie zoekt naar een ...
De sector recreatie en toerisme valt niet direct onder de topsectoren die door het kabinet is aangewezen als ontwikkelsector. Om bij de kamerleden het belang van de sector in beeld te krijgen werd op 26 oktober de nieuwe folder ‘Kerncijfers...
Landal Business Line, de zakelijke afdeling van Landal GreenParks, heeft haar eventconcepten verder uitgebreid. Naast het eventconcept ‘je eigen stad’ is het voor organisaties nu ook mogelijk om exclusief ‘je eigen park’ of ‘je eigen wintersportdorp’ te realiseren. Met ruim...
Het Steunpunt Toerisme en Recreatie en het agentschap Toerisme Vlaanderen hebben de resultaten van het Onderzoek Dagtoerisme 2010-2011 gepresenteerd. Hieruit blijkt o.a. dat een kwart van de (ondervraagde) Vlamingen minstens één maal per maand op daguitstap gaat. Bijna 70% onder...
Op 27 en 28 oktober ontmoeten de specialisten in Destination Marketing en Nieuwe Technologieën van de Europese National Tourism Organisations (NTO's) elkaar in Amsterdam tijdens de e-Business Academy, georganiseerd door de European Travel Commission (ETC) in samenwerking met het Nederlands...
"Souvenirs zijn altijd duur,” is een opmerking die je vaak hoort in de souvenirwinkel. Bezoekers verwachten dat de prijzen hoger zijn, terwijl in de meeste souvenirwinkels dit meevalt. Om ervoor te zorgen dat de prijs niet de overhand neemt in...
De Nederlandse handelsmissie naar Rusland is inmiddels weer achter de rug.(19 - 21 oktober 2011) Ook de toeristische mogelijkheden in Nederland werden tijdens deze missie onder de aandacht gebracht. Van de ruim 140 miljoen inwoners is 20% inmiddels in staat...
Creatieve hobby’s staan niet zo vaak in de publiciteit, maar er zijn wel bijzonder veel mensen die er plezier aan beleven. Zoekt u nog inspiratie voor workshops waarmee u zich komende herfst en winter, voor deze doelgroep kunt onderscheiden? (Het...