Ik heb wel eens eerder een blog geschreven over ‘je bent wie je kent’. En ik moet zeggen, mijn netwerk raadpleeg ik wekelijks! Ik zou echt niet weten hoe ik zelf stappen kan maken zonder mijn netwerk. Maar……ik weet ook heel goed dat mijn eigen gasten ook een netwerk hebben. En ook eigen kanalen die ze in kunnen zetten!
Je kent het verhaal toch nog wel van Youp van ’t hek en de enorme domper van Tmobile? En in vakantieland is het niet anders. Sinds de ANWB en de VVV niet meer belangrijk zijn voor de gasten om te weten of het een goede camping is, is een portal als ZOOVER belangrijk geworden. Even lezen of deze camping wel echt zo goed is als de website doet vermoeden….?
Maar, ook al die vakantieparken zijn gaan sturen op mooie berichten op deze portals. Familie en vrienden worden ingezet, net als zeer tevreden gasten. Zij worden gevraagd om een goed bericht te posten. De gast van vandaag heeft ook dat door en vraagt nu vooral naar de ervaringen van eigen vrienden. Ze zien op hun Facebook pagina de mooiste foto’s en berichten (of niet natuurlijk) en vragen of het betreffende adres ook wat voor hen is.
Eigenlijk gaat het nu weer net als zeg maar twee eeuwen geleden. Eigen vrienden en familie informeren en adviseren nu weer i.p.v. grote instituten, maar nu met gebruik van de online mogelijkheden.
Dat vraag om weer ouderwets scoren van echte ambassadeurs. Dan gaan weer weer sturen op het leveren van meerwaarde voor de gast!
En als je het goed doet, dan ben je extra blij met al die netwerkmogelijkheden van je eigen gast.
Ik ben benieuwd waar jij op stuurt, waar jij je focus op hebt? Laat je het mij weten?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg