Dit is wellicht het onderwerp waar de meeste innovatie plaatsvindt. Veruit het grootste deel van vakanties wordt online geboekt; maar ook de marketing van dagattracties is grotendeels verschoven naar online; en daar volgen de ontwikkelingen elkaar razendsnel op.
De grote lijnen en ontwikkelingen
Het is de consument die de regie in handen heeft genomen. Loyaliteit is verleden tijd en elke volgende vakantie of dagje uit moet anders zijn. Waar is de tijd gebleven dat de volgende vakantie al weer geboekt werd nog voordat de vakantie voorbij was? Het ene moment verblijven we met de familie in een groepsbungalow en even later hangen we aan de andere kant van de wereld aan een elastiek voor een bungeejump. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een bucketlist.
In dit trendrapport wordt ingezoomd op de volgende onderwerpen:
- Goedkoop en kwaliteit: Kwaliteit wordt beoordeeld door het traditionele sterrensysteem; aangevuld met reviews. …met korting natuurlijk, want dat is waar de consument voor gaat. Dat verklaart ook de populariteit van de flashdealsites.
- Offline online informatie zoeken; Traditionele media verliezen terrein
- Consument als regisseur van zijn eigen vakantie; Dat de consument bepaalt is duidelijk en de grootste uitdaging
voor ondernemers is te bepalen via welke kanalen of platformen hij zijn product of dienst aan de man wil brengen. - Big data: om zo meer boekingen via het eigen reserveringssysteem te realiseren, want de grote platformen ‘vreten marge’.
- De website gaat verdwijnen
Meer informatie: www.pleisureworld.nl
Alle artikelen over whitepapers met trends: #wereldtrends 2016
Eén reactie
Ik zie de eigen websites nog niet verwijderen. Ik denk juist dat dit een belangrijke rol gaat spelen icm met een goed reserveringssysteem en pms systeem.