“Zoals iedere zomer trekken wij bepakt en bezakt naar een camping in Zuid-Frankrijk. We vinden ons ervaren kampeerders, dus doen alles op gevoel en totaal onvoorbereid. De tolwegen worden gemeden en de ‘doorreis tent’ wordt op diverse campings opgezet voordat we onze eindbestemming bereiken.
We vertrouwen erop dat we door ons kampeerinstinct naar de perfecte camping worden geleid. Een combinatie van locatie, inspirerende omgeving, goede faciliteiten, prijs-kwaliteit verhouding en klantvriendelijk personeel doet ons uiteindelijk uitkomen op de voor ons beste camping.
Als het kampement is opgeslagen raak ik, onder het genot van de plaatselijke rosé, in gemijmer verzonken. Zou niet het instinct, maar een goede marketingstrategie van de camping ons gelokt hebben? Vindbaarheid, promotie, locatie, behulpzaamheid en vakkundige tentenbemanning.
Vanuit de campingstoel verbaas ik mij over het groen om mij heen. De termen ‘droogte, hitte en zon’ kennen ze hier maar al te goed, maar de bomen en planten laten zich er blijkbaar niet door afschrikken. Kwestie van goede irrigatiesystemen? Hoe ze dat in Nederland aanpakken is te zien op onze vakbeurs.
Oké, nu echt mijn verstand op nul en heanig an, voordat de hectiek van de beurs losbarst.”
Met dank aan: Michiel Noordzij | Vanaf de camping | Sales | Vakbeurs Openbare Ruimte. (2 en 3 oktober 2019 in de Jaarbeurs Utrecht)
De Vakbeurs Openbare Ruimte heeft ook ondernemers uit de recreatiesector veel te bieden. Naast de al genoemde irrigatiesystemen om je camping-gras in topconditie te houden zijn er ook volop nieuwe ontwikkelingen te vinden op het gebied van duurzame (straat)verlichting, sfeervolle bestrating, landscaping, speelvoorzieningen, oplossingen voor zwerfafval, en nog veel meer. Enkele beelden van eerdere edities…