Wanneer we naar een beurs gaan, doen we het vaak wel, het uitstalgedrag! We laten zien wat we als bedrijf zoal in huis hebben. In de kledingzaak waar ik vroeger een blauwe maandag werkte deden we het ook, de etalagepop en ons zelf als lopend reclame bord. Waarom dan niet op de camping?
Raar eigenlijk dat wijzelf nauwelijks deden aan uitstalgedrag. Waarom laten we onze (potentiële) gasten niet zien hoe leuk je een caravan kan oppimpen tot een gezellige plek waar je graag wilt vertoeven? Dus namen we de oude toercaravan onder handen en gingen die schilderen. Een kleedje op de grond ervoor, een gezellig lampen koordje erboven, een strandstoel, krukje en wat plantjes erbij en het geheel ziet er al snel heel wat uitnodigender eruit. De oude tupperware bak is plots een tof hutje geworden.
We hebben de smaak te pakken gekregen, want we hebben gemerkt dat het werkt! Niks je camping verstoppen achter dichte boomsingels en met grote foto’s op doeken nog laten zien wat je zou kunnen beleven, daar ergens achter die bomen. Ga uitstallen wat er te beleven valt. Breng het nog dichter bij die kampeerder die voorbij rijdt. Want die wil zin krijgen in wat jij hem gaat bieden. Die wil zich al verlekkeren op het sfeertje, de verrassingen en het buitenleven.
Laat je gasten alvast zien, hoe hij zijn caravan, tent of busje op onze camping zou kunnen uitstallen. Dit uitstalgedrag, werkt ook weer aanstekelijk bij het bereiken van ons soort gasten, bij de positionering, bij onze visie en natuurlijk onze missie. Door slim hergebruik van de dingen, kan je weer heerlijk opnieuw van de dingen genieten. Uitstalgedrag; we gaan het zeker nog meer en vaker toepassen. Hoe is het bij jou? Heb jij de dingen mooi gepresenteerd zodat jouw gasten al zin in je krijgen? We zijn benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.