Richt je ook op de bezoeker van je gast

Ik ben op inspiratietocht door Arnhem en ja, dat was weer zeker goed gelukt! We lopen door de binnenstad en wippen verschillende winkeltjes binnen. Na wat uren al te hebben rond gelopen, lokt een prettige stoel natuurlijk wel. Ik ga zitten en kijk wat om me heen. Op het tafeltje naast me staat dit:

pssst kofiie“pssst, hey wachtende man, wat een geduld!” Je ziet het fotootje hiernaast. De opmaak, lettertype en kleuren, helemaal leuk. Maar ook de wijze, de sfeer waarin ze schrijven, knap gedaan. Want dit staat in een winkel waar nogal een open en toegankelijke sfeer heerst. Ze geven de man al direct een mooi compliment! En daarna haken ze helemaal aan op zijn behoeften, koffie!

Het zijn van die kleine dingetjes waarmee je het verschil kan maken. En, de man zal een volgende keer liever weer naar deze zaak gaan, de partner kan langer in de pashokjes verblijven. Immers, de man heeft het toch wel enigszins naar zijn zin. Tuurlijk heeft dat effect op je omzet! Direct al op de korte termijn, maar zeker ook op de lange termijn. En met heel veel van dit soort kleine details, ga je uiteindelijk wel het verschil maken.

Zelf zijn we met onze camping nu weer druk met het opstarten van ons 11 meren SUP tocht. Er komen veel actieve SUP-ers, maar vele van hen nemen ook bezoekers mee. En wanneer ook die het tof hebben, zal het event als totaal, toch ook weer beter worden gewaardeerd. Vergeet dus ook vooral de gast, van je gast niet!

Wat ga jij vandaag aanpakken? We zijn heel benieuwd, weer welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *