Cor Molenaar kwam naar Den Helder om een presentatie te geven aan de lokale ondernemersvereniging. De naam was al geweldig: RED DE WINKEL. En het was niet heel lastig om te kijken wat ik er als recreatie ondernemer uit kon halen. Er zijn veel paralellen met een winkel en een grassprietverhuurder te trekken.
We moeten ons opnieuw uit gaan vinden, net als de bioscoop dat heeft gedaan. Cor verteld over de opkomst van de video speler en de voorspelde dood van de bioscoop. Toen de betere kwaliteit van de DVD kwam werd het nogmaals herhaald. Maar in 2012 hebben er in Nederland 30 miljoen mensen de bioscoop bezocht!
Wat heeft de bioscoop gedaan? Die heeft vooral heel veel beleving toegevoegd. Alle zintuigen worden nog meer dan ooit geprikkeld tijdens het bezoek. Het geluid dat nu van alle kanten komt, de 3D film die je helemaal een andere wereld in zuigt, de versnaperingen en zelfs het belletje waarmee je een horeca medewerker kan laten komen om een drank of eet- bestelling te kunnen opmaken. De speciale ladies-night of andere speciale avonden die worden georganiseerd. Allemaal aanpassingen die zijn gemaakt om gezond en succesvol de toekomst tegemoet te kunnen overleven. Overigens wel met een kleine aantekening, de 50% die zich heeft weten aan te passen aan de veranderende omgeving, die 50% heeft het wel gehaald.
Mooi om te horen, met een praktisch voorbeeld dat we niet dood hoeven te gaan….
Meer beleving dus, als een van de oplossingen om de winkel te redden. Meer beleving toevoegen binnen de recreatie, om te gaan overleven. Kansrijke toekomstoplossingen bedenken, ontwikkelen en vooral doen!
Ik ben benieuwd wat jij gaat toevoegen, wij zijn al even bezig met ons belevingsplan en dan is het fijn om bevestigd te krijgen dat je op de goede weg bezig bent.
Wees welkom, de Polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg
Zie ook: www.cormolenaar.nl