Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar wanneer mij wordt gevraagd om een enquete in te vullen naar klanttevredenheid dan kom ik plots in een kritische modus. TEVREDEN…. nu er is nog best wel wat op aan te merken. En dan begint mijn brein de ene kritische noot na de andere op te sommen. Het gaat gewoon spontaan. De vraag is, zal ik die gaan delen in deze enquête?

Op welk moment
En als laatste, het vierde punt, het ligt er bij mij ook heel erg aan hoe en op welk moment mij wordt gevraagd om een enquête in te vullen. Krijg ik bij een restaurant een briefje mee, met daarop de url. waarop ik de enquête zou kunnen vinden; no way dat ik thuis al die moeite nog ga doen. Ze hadden mij beter een extra glas wijn kunnen aanbieden en een iPad in mijn handen kunnen duwen. Als het dan zo belangrijk is voor de organisatie, waarom mag het dan wel mijn tijd en energie kosten’ en niets voor het restaurant? Want een tafeltje langer bezet houden dat kan kennelijk niet, net als een medewerker die op de iPad alles klaar maakt voor de volgende enquête lijst…..
Persoonlijke benadering
Ook wij onderzoeken elk jaar weer opnieuw op onze camping hoe we waardevoller voor onze gasten kunnen zijn. We kennen de bezwaren van enquêtes invullen. Daarom gaan we persoonlijk langs bij onze gasten, maken het voor hen zo min mogelijk belastend. Op een moment dat voor hen het minst lastig is, op een wijze die zo laagdrempelig mogelijk is en….met een beperkt aantal vragen.
Hoe minder vragen, hoe meer deelnemers, hoe betrouwbaarder de resultaten!
Wanneer heb jij voor het laatst een enquête ingevuld? En waarom werkte je daar wel aan mee?
Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
Met dank aan:
Karin Veldhuizen
Watersportcamping Heeg