Loterij kan veel klantcontact voor ondernemers opleveren

Iedere week spelen er miljoenen mensen mee in een loterij. Men betaalt flink om aan bijv. de Postcodeloterij of de Staatsloterij mee te doen. Als ondernemer mag u zonder vergunning geen loterij organiseren. De Wet op de Kansspelen bepaalt echter, dat u zonder vergunning een loterij mag houden als het meedoen aan deze loterij niet meer kost dan een postzegel. Voor loterijen mag reclame worden gemaakt, maar deze mag niet misleidend zijn.

hDaarnaast zijn er promotionele kansspelen. Dit zijn loterijen waaraan een consument kan meedoen als hij een bepaald product koopt. Bijvoorbeeld: uw klant maakt kans op een spelcomputer als hij vijf streepjescodes van een bepaald merk chips opstuurt.

Stel u verloot wekelijks gratis een bepaald artikel/concertkaartjes/etc. onder uw Friends. Het aantal consumenten dat u volgt en Friend van u wil worden, zal waarschijnlijk snel toenemen. Als u dit ook nog eens combineert met bijv. een Facebook pagina, dan kan het snel gaan.
Heeft u interesse om een loterij te organiseren, kijk dan ook eens op de Website van de Kansspelautoriteit .

Advies door:
Ton Derks, Friends Enterprise – voor slimme marketingcampagnes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *