Kleine camping. Size matters?

Zeker, de maat maakt wat uit! Onze gasten houden van de wat kleinere campings. Campings waarvan de eigenaar ze nog herkent, drie dagen na het inchecken. Die door al zijn ervaring precies weet waarnaar jij als gast opzoek bent. Waar ze nog worden verrast. Maar wat is nu te groot en kan je ook te klein zijn? En hoe communiceer je dat, je maten?

watersportcamping bubbelbadKlein of gemoedelijk?
Daar zit ik nu mee te worstelen, want hoe kan ik nu precies onze maat duiden? Ik kan het natuurlijk in absolute kampeereenheden vermelden, maar heb ik dan het antwoord voor de gast? Is de gast opzoek naar een wat kleinere camping vanwege het aantal kampeereenheden? Het is een indicatie, maar nog niet het antwoord, zo vertelden ze me afgelopen zomer. Welke zoekwoorden gebruik je dan? Want wellicht dat daarin het antwoord ligt. Dat kon ze me ook niet echt vertellen, ze zou het op gaan zoeken voor me.

Selectiecriteria
En gelukkig kwam ze terug, ze had de volgende zoekwoorden gebruikt: weinig voorzieningen, duurzaam en klein. Toen had ze alle boerencampings eruit gefilterd, want dat was ook niet wat ze zocht. Maar waarom dan niet? Nuja, daar komen dan toch bepaald soort gasten op af waar ik me als stedeling, niet helemaal bij thuis voel. Tjonge jonge, het is een uitdaging, want de afmeting heeft kennelijk ook nog te maken met het type gast. Er is een grote verwarring in mijn hoofd, want ik weet dat de gemiddelde potentiele gast maar een paar seconde gebruikt op een website, om te besluiten of dit het wel of niet is wat hij zoekt. Bovendien, wanneer onze potentiele gast zoekwoorden gebruikt waarop onze site niet gevonden wordt, kan ik deze gast alsnog niet bereiken.

Is er een juist antwoord op mijn vragen te vinden? Is er al eens een collega met deze vragen bezig geweest? Of iemand anders? Want ik ben wel nieuwsgierig hoe wij onze website verder kunnen verbeteren met de juiste zoekwoorden, de juiste omschrijving en de juiste beleving en gasten uitstralen. Allemaal binnen die 5 seconden over te brengen…….

Ik ben benieuwd of jij hierop een antwoord hebt, laat je het me weten, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

4 reacties

  1. Hoi Karin, Een snelle eerste indruk maak je met foto’s. Daarmee kun je in 5 seconden veel meer vertellen dan met tekst. Bedenk dus ook voor je foto’s welke boodschap je wilt vertellen. Bijvoorbeeld; welke doelgroep komt hier? Zijn honden toegestaan? Heb je een foto waaruit je duurzaamheid blijkt? En wat is er te doen?

    1. Foto’s vertellen meer dan heel veel woorden, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ook woorden als campingeigenaar of grassprietverhuurder bedoelen hetzelfde maar zijn voor de ene doelgroep een prikkeling van interesse en voor de andere doelgroep een afknapper. Net als een lettertype, kleuren en hun combinaties. Communicatie doe je wel met heel veel…..

  2. Dat zou ik ook zeggen, foto’s waarmee je de sfeer duidelijk kunt maken. Benoem vooral ook die aspecten of kwaliteiten waar je zelf voorstaat en waar je trots op bent. Welke combinatie van skils maakt jou als ondernemer onderscheidend? Benoem dat.

    1. Dank je wel Dolf, nu nog verbeelden HOE die foto eruit moet zien….
      Ik twijfel alleen of de skills van mij tot zijn recht moeten komen in de foto, let wel; ik heb maar 5sec. Max. Voor die eerste indruk! Wat denk jij?
      Groet & glimlach, Karin

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *