(Blog Hans van Leeuwen) Wie niet verder kijkt dan zijn neus lang is, zal tot de conclusie komen dat er weinig overeenkomsten zijn. Wie de moeite neemt om eens wat beter te kijken ziet een heel belangrijke gemene deler. De grootste overeenkomst is dat beide ondernemers ook zelf consument zijn. Uit onderzoek is gebleken dat de vrouw bepaalt waar het dagje uit naar toe zal gaan.
Maar als je nu een dagje uit gaat, hoe bepaalt de vrouw dan waarheen? Welke kanalen gebruikt ze en op welke manieren wordt je geprikkeld? Hieronder hebben we een korte impressie weergeven van wat je als consument tegenwoordig allemaal tegenkomt bij het bepalen van waar het dagje uit plaats gaat vinden.
Spaaracties
Heel driftig sparen we de zegeltjes van het Kruidvat, Albert Heijn en de Plusmarkt en verzamelen ze in een bakje op de vensterbank. Wat is de beste aanbieding en wat vinden wij leuk? Via de e-mail komen er verschillende actiemails binnen van www.stedenkorting.nl en www.sweetdeal.nl. Via de nieuwsbrief van www.attractiewegwijzer.nl krijg ik op donderdagmiddag de laatste nieuwtjes van de grootste vereniging van dagattractieparken in Nederland en net over de grens.
Krantenadvertenties
In de weekbijlage van dagblad De Stentor zie ik een fantastisch aanbod voor een wellnessarrangement van de www.veluwsebron.nl voorbij komen. Gelukkig slapen volgend weekend de twee oudste kinderen bij oma zodat we even kunnen bijtanken in dit drukke hoogseizoen. Nou die aanbieding op dat pak melk is ook niet mis zeg; € 5,- korting per kaartje!
Aanbieding op internet
Terwijl ik op www.marktplaats.nl nog even op zoek ga naar een tweedehands droogtrommel voor mijn dochter die op kamers gaat zie ik toch ook een mooie aanbieding van 50% korting op een diner voor twee. Wanneer ik de post uit de brievenbus haal, zie ik daar een jubileumfolder van www.attractieparkhellendoorn.nl . Vanwege de vele wegwerkzaamheden is de trein een optie en we kijken hoe de reis gepland kan worden met het openbaar vervoer. Nou is het wel heel aantrekkelijk geworden om de trein te pakken en naar www.railzminiworld.nl in Rotterdam te gaan.
Reclame onderweg
Voordat wij morgen toch met de auto vertrekken, zal ik deze eerst nog even voltanken. Laat ik nou bij de Texaco om de hoek kunnen sparen voor een gratis pannenkoek bij www.pannekoekenbakker.nl. Maar dat is nog niks vergeleken bij de reclame van www.toverland.nl in het bushokje waarin men communiceert dat alle tienjarigen gratis toegang hebben tot het park.
Recensiewebsites
Voor mijn werk heb ik nog even wat administratie moeten invoeren en maar meteen even op www.zoover.nl gekeken of het echt zo leuk is het afscheid van de meidengroep KUS bij www.drievliet.nl. Naast onze twee studerende kinderen hebben wij nog een nakomelingetje van twee jaar oud dus is het een beetje complex verhaal. Misschien is www.weekendjeweg.nl of www.nachtjeweg.nl wel een alternatief.
TV reclame
Toen ik vanavond het acht-uur journaal wilde bekijken zag ik de televisiereclame van www.rederijvanstiphout.nl voorbij komen. Een dagje Maastricht is ook wel een leuk alternatief. Laat ik nou net nog een bericht krijgen via Twitter. Een last minute aanbieding voor een midweek naar www.attractieparkslagharen.nl. Ik denk dat het toch de aanbieding wordt op de verpakking van de Verkade koekjes naar www.plopsa.be om het nieuwe Mayaland te bezichtigen. Van een vriendin kan ik haar familie abonnement lenen voor www.linnaeushof.nl en kunnen we gratis naar www.ouwehand.nl de gorilla’s bekijken. Natuurlijk kan ik ook vanavond proberen te scoren op een van de vele veilingsites www.vakantieveilingen.nl of www.inpakkenenwegwezen.nl.
Of toch maar googelen
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Laten we er een rustig weekendje van maken en kamperen bij de boer. Niet zo ver rijden en de regio Salland lijkt mij wel leuk vlakbij Zwolle. Ik geloof dat de buren wel een leuk plekje weten.
Weet je wat, ik Google even: Salland, mini camping, Wifi, rust, ruimte!
Hans van Leeuwen is directeur van bureau SLIMMadvies voor Overheid, Sport, Recreatie en Toerisme en initiatiefnemer van het Communicatie platform Pleisureworld