Hoe vang je ‘het campinggevoel’?

Het gaat om gevoel, en hoe breng je dat over via de verschillende beschikbare kanalen? Dit blijft toch steeds weer een enorme klus voor me! We willen natuurlijk wel up-to-date blijven! Onze potentiële gast moet wel het juiste gevoel krijgen bij onze camping. Waarom is dat zo belangrijk?

Kids1Wij willen natuurlijk niet dat onze gasten, die hebben geboekt, het hier waardeloos hebben gehad. Dat ze niet hebben beleefd wat ze van tevoren hadden verwacht. Sterker nog; de gasten die het hier echt niet leuk hebben, zijn vaak geen aanwinst voor de door ons zo geliefde ‘kruisbestuiving’. Ze kunnen dan zelfs een potentieel bedrijfsgevaar vormen. Immers, een Gerard Joling heeft een heel ander type vakantie dan een Jaap van Zweden. Een v.d. Brink staat in zijn vakantie ook niet graag naast een Pauw. Het komt dus heel nauw en het zit hem in de kleine nuances.

Inspiratie uit de autobranche
Als er een sector goed is in het over brengen van gevoel en de verschillen tussen de diverse merken dan is het wel de autobranche. Dus zou ik me kunnen richten op het wagenpark van onze toeristische gasten. Maar daar komt dan direct weer een nieuw fenomeen naar boven, De leasebak. Heel vaak is er geen persoonlijke keuze van de gast, maar veel vaker wordt de keuze op zijn werk gemaakt.

Gastvrij Nederland verouderd
Via het boek van “Gastvrij Nederland” komen we er ook niet meer uit. (zie Recron Innovatie Campagne) Die is inmiddels alweer vijf jaar oud, en daarmee kunnen we qua grafische opzet en beeldmateriaal niet langer uit de voeten. De moodboards e.d. die erin worden gebruikt werken niet langer meer inspirerend genoeg voor ons (wij richten ons op “avontuurlijk paars”) Toch zal ik eruit moeten zien te komen. Ik ga maar naar de kiosk kijken naar de verschillende bladen. Het gevoel dat VT wonen oproept is weer anders dan de Elle wonen. En plots krijg ik het gevoel dat ik goed zit te zoeken naar hoe ik het gevoel van onze camping zo goed mogelijk kan over brengen. ik blader, scheur en verwonder me rot!

Nog even en ik het het gevoel van de camping kunnen vangen. Hoe doe jij dat toch, het juiste gevoel van je organisatie overbrengen? Ik ben benieuwd, voel je vrij om het met mij te delen! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *