Afgelopen week was ik een van de gelukkigen die naar de masterclass mocht: ‘Trough the eyes of youth’. Tom Palmaerts gaf op een indringende wijze een inkijkje in de generatiekloof. Daar wilde ik natuurlijk bij zijn. Want ik vind het erg zorgelijk dat er steeds minder jongeren gaan kamperen. (en dat is een bedreiging voor onze Watersportcamping)

- Generatie x: hebben geld geroken
- Generatie y: dachten geld te krijgen
- Baby boomers: hebben veel geld
Een relatie opbouwen en onderhouden met je marketingmix is heel wat moeilijker voor de generatie y. Ze maken niet of nauwelijks gebruik van twitter, facebook en al dat soort kanalen, waarvan de content gewoon zichtbaar blijft. Nee ze maken vooral gebruik van WhatsApp en snapchat. Dit zijn juist de netwerken waarin je moeilijk en op in kunt haken. Je krijgt hier geen mooie statistieken die je in de boardroom kan gebruiken. Je moet worden uitgenodigd, om het te kunnen zien! Hierop doorbordurend zie je ook steeds vaker dat organisaties onzichtbaar worden. De pop-up cocktailbar is daarvan een mooi voorbeeld! Bijna onzichtbaar communiceert generatie Y met elkaar. En wij? Wij snappen hun niet!
Het beste advies is dan ook; trek zelf jonge generatie y mensen aan, die hen wel begrijpen. Laat hen het lekker zelf doen, hoe zij dat willen. Geef ze de ruimte, laat het hun op hun eigen wijze doen, dan komen we samen vast heel veel verder!
Aaahh, ik geloof dat ik het langzaam begin te snappen. Dat twitteren, bloggen en facebook-en, dat is zo generatie x.
Ik ben benieuwd naar jou ervaring, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.