• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Het DNA van promotionele artikelen

13 mei 2019 by Luca Liboa Reageer

Afgelopen week bezocht onze souvenir/retailexpert Luca Liboa de beurs PromZ.live. Promotionele artikelen zijn binnen de recreatiesector o.a. te vinden in de souvenirwinkels. Welke inspiratie leverde dat op…

Royal Delft

De stand van Royal Delft viel in het oog doordat hier ‘live’ het ambacht van keramiek schilderen werd gedemonstreerd. Delfts Blauw is onderdeel van ons cultureel erfgoed. Met passie, kunde en creativiteit onderscheidt het bedrijf zich van de concurrentie. Account manager Petra Out wilde graag meer vertellen over de ambities van Royal Delft voor de toekomst.

Het oude Nederlandse bedrijf is bezig met een nieuwe groeifase. Die realiseren zij in het high end segment van de souvenirmarkt. Deze markt wordt gedomineerd door goedkope serieproducten. Royal Delft biedt daarin een product met karakter, persoonlijkheid en een ziel. Dat een traditie niet hoeft te blijven hangen in het verleden blijkt wel uit de nieuwe moderne design productlijn.

Liboa (zelf van oorsprong afkomstig uit Italië): “Ik vind het inspirerend dat een gerenommeerd merk als Royal Delft blijft vasthouden aan haar traditionele handmatige productie-werkwijze, en toch weet te groeien. Er zijn in Nederland nog wel meer interessante ‘verborgen’ ambachten aanwezig die ook de potentie hebben om een bijzonder aanbod voor de souvenirsector te realiseren.”

Storytelling

De trends die we op de markt van promotionele producten zien laten zich karakteriseren als: origineel, persoonlijk, duurzaam, slimme logistiek en storytelling.

Denk bijvoorbeeld aan producten die worden vervaardigd door plastic afval dat uit zee is opgevist; duurzaam en met een bijzonder verhaal. Het verhaal achter het product zorgt er vaak voor dat je je product bijzonder maakt.

Drie jonge mannen presenteren op deze beurs een nieuw likeurtje. Ze werken daarvoor samen met diverse lokale destilleerderijen om het drankje aan te passen aan je persoonlijke smaak, en voorzien van een eigen label en verpakking.

En deze trend in het persoonlijker maken van je producten zag je eigenlijk wel in meerdere stands terug.

Creativiteit

Toch is er op de PromZ-beurs in de breedte wel heel erg veel traditioneel aanbod. De markt lijkt daarmee vrij behoudend. Terwijl het juist de onderscheidende creatieve producten zijn die zorgen voor een blijvende herinnering. Dat is waar souvenirs en promotionele producten toch in de eerste plaats voor bedoeld zijn? Hopelijk dagen we hiermee ontwikkelaars uit om volgend jaar met (nog) meer verrassende concepten op de markt te komen.

Meer informatie: www.promz.live


met dank aan (redacteur):

Luca Liboa, expert retail in leisure, www.amusement-hub.com

Categorie: Opinie en kennis

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Kamer van Koophandel zoomt in op: De Kermis

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS