Nu ben ik altijd al een grote voorstander van het combineren; zo ook met mijn bezoekjes aan Europese steden. Afgelopen voorjaar vertrok ik voor een gesprek met een reisjournalist naar Londen. Ik had er direct een gezellig weekendje van gemaakt, samen met onze oudste dochter en mijn zusje. Tevens bezochten we een boekwinkel en toen begon het….
Mijn zusje is een grote fan van Engelse boeken. Niet vreemd dan ook dat we een bezoekje brachten aan een van de vele boekwinkels. Ik had ook nog een wens in de boekwinkel, ik zocht een (kook) boek met daarin kaneel als (hoofd) thema. We hadden immers een mooie website gekregen van het bedrijf Cinnamon (kaneel in het engels) Dan kon ik ze bedanken. Mijn zusje bleef maar rondstruinen en bekeek het ene boek na het andere boek. Ik droeg nog mijn jasje met in het zakje een stapeltje visitekaartjes. En plots wist ik het, ik ga omgekeerd JATTEN! Tussen alle boeken die over kamperen gingen, stopte ik sneaky mijn visitekaartje en zette het boek weer netjes terug. Ik kreeg er zoveel plezier in dat ik de ene na de andere boekhandel begon af te lopen. In 18 winkels heb ik dat gedaan, met vooraf geen enkel idee wat voor resultaat het zou zijn. En wat blijkt: ELKE WEEK BEZOEKEN ENGELSE FAMILIES ONS!
Iets dat eenvoudig meetbaar was, want zelf vertelden ze ons spontaan HOE ze aan onze camping waren gekomen.
Wat verrassend eenvoudig om met een beetje extra inzet, een nieuwe markt aan te boren! En vooral, het bracht me zoveel meer plezier ook! Typisch een voorbeeld van no-budget marketing!
Welk no-budget marketing tip heb jij voor ons? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg.