Online moet je kwadratisch meer luisteren, dan in de “echte” wereld. Meer luisteren en praten met een kleine mond! Maar veel bedrijven gaan met social media-kanalen nog om alsof ze met een marketing campagne 2010 neerzetten; zenden, zenden en nog eens zenden.

Op zoek naar interactie
Maar ook de blogjes, waarin je leest met hoeveel plezier en passie wij onze grassprieten verhuren, zijn zelden een verkoopverhaal. En altijd weer eindigend met een uitnodiging voor een reactie van de lezer. Op zoek naar de interactie, opzoek naar leren, want ook wij weten dat het altijd nog wel beter kan!
Droomgasten kweken
De wereld verandert en dat vraagt om een onderzoekende houding. Ook in de marketing, of misschien wel juist!
In de jaren ’80 van de vorige eeuw was een ANWB erkenning een must, goed voor 25% nieuwe gasten! Vandaag de dag zetten we 80% van ons hele marketingbudget in op het kweken van droomgasten. Je weet wel, van die gasten waar we er nog wel 100 van willen hebben. Van die mensen die fan van ons zijn, en onze camping mee willen helpen nog mooier te worden. Van die mensen die zorgen voor een enorme mond tot mond reclame. Van die mensen die onze vrienden hadden kunnen zijn.
Want hoe meer droomgasten, hoe fijner het voor iedereen is! Daarom voor ons geen betaalde advertenties, geen stands op beurzen en geen ANWB of VVV. Wij investeren liever in onze droomgasten en daarom luisteren we vooral veel naar hen.
Hoe zet jij je marketing budget in?
Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Met dank aan:
Karin Veldhuizen
Watersportcamping Heeg