• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Grote oren en een kleine mond

19 mei 2015 by Karin Veldhuizen Reageer

Online moet je kwadratisch meer luisteren, dan in de “echte” wereld. Meer luisteren en praten met een kleine mond! Maar veel bedrijven gaan met social media-kanalen nog om alsof ze met een marketing campagne 2010 neerzetten; zenden, zenden en nog eens zenden.

postDe beste interactie hebben we met onze camping wanneer we NIET in de verkoopmodus zit. En ik moet je zeggen, het is nog leuker ook! Zie ik dat een van onze volgers tante is geworden, stuur ik haar een postkaart met een felicitatie op per postduif. Tuurlijk weet ik niet zomaar een, twee drie haar postadres. Juist dat maakt het nog leuker! En vergeten doet ze het niet snel, want ook zij weet dat er serieus moeite voor is gedaan. Echte verrassende dingen, die kosten nu eenmaal wat meer moeite!

Op zoek naar interactie
Maar ook de blogjes, waarin je leest met hoeveel plezier en passie wij onze grassprieten verhuren, zijn zelden een verkoopverhaal. En altijd weer eindigend met een uitnodiging voor een reactie van de lezer. Op zoek naar de interactie, opzoek naar leren, want ook wij weten dat het altijd nog wel beter kan!

Droomgasten kweken
De wereld verandert en dat vraagt om een onderzoekende houding. Ook in de marketing, of misschien wel juist!
In de jaren ’80 van de vorige eeuw was een ANWB erkenning een must, goed voor 25% nieuwe gasten! Vandaag de dag zetten we 80% van ons hele marketingbudget in op het kweken van droomgasten. Je weet wel, van die gasten waar we er nog wel 100 van willen hebben. Van die mensen die fan van ons zijn, en onze camping mee willen helpen nog mooier te worden. Van die mensen die zorgen voor een enorme mond tot mond reclame. Van die mensen die onze vrienden hadden kunnen zijn.

Want hoe meer droomgasten, hoe fijner het voor iedereen is! Daarom voor ons geen betaalde advertenties, geen stands op beurzen en geen ANWB of VVV. Wij investeren liever in onze droomgasten en daarom luisteren we vooral veel naar hen.

Hoe zet jij je marketing budget in?
Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Met dank aan:
Karin Veldhuizen
Watersportcamping Heeg

Categorie: Opinie en kennis Tags: marketing, social media

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

FEC Playdome Roosendaal nu één jaar open

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS