Evenementen en de online zichtbaarheid voor een stad

Ik surf heel wat af, online. En van de ene informatiebron naar de andere…..maar nu kwam ik toevallig net wat tegen dat ik goed kan gebruiken. Vorige week vroeg ik Ad Schalekamp, die naast me zat bij het congres in Gorinchem, “Ad, hebben jullie bij NIPO al eens de economische betekenis onderzocht van evenementen?”

huisdieren2Helaas, dat was niet het geval. Maar nu kwam ik een bijzonder interessant artikel tegen: hier wordt uitgelegd wat de economische waarde van de PR rond een event kan zijn. Geweldig! Dat betekent dus dat het verstandig is om je als regio meer in te zetten in het ontwikkelen van evenementen, i.p.v. het in leven houden van instellingen als een VVV met fikse subsidies.Tegelijkertijd kunnen evenementen een positieve bijdrage leveren aan het ietwat stoffige imago dat de recreatie heeft gekregen. Kijk maar eens wat Lowlands doet, een evenement waar meer dan gemiddeld jonge mensen naar toe komen; en allemaal lekker kamperen he!
Het kan dus, zoveel is duidelijk. En als die evenementen dan ook nog eens sterk bijdragen aan de positieve naamsbekendheid van een regio en het positieve sentiment, dan lijk je haast wel gek om niet aan de slag te gaan met het ontwikkelen van evenementen!

Vandaag en morgen ben ik ’toevallig’ bij de inspiratiebijeenkomsten voor de 16 musea uit Zuidwest Friesland. Wat leuk dat ik dan direct deze informatie kan inbrengen.
We zullen zien welke stappen we gaan maken met deze 16 culturele pareltjes uit Zuidwest Friesland. Ik kan tenminste al niet wachten om nog meer gasten naar opmerkelijke evenementen door te sturen en te verwijzen!
Mocht jij nog een leuk idee hebben hoe onze camping samen met de musea nog meer voor elkaar kunnen betekenen, of hoe we met elkaar nog waardevoller kunnen worden voor onze gasten, laat het me dan weten. Ik ben heel nieuwsgierig naar je reactie!

Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

2 reacties

  1. Hoi Karin, voor veel musea houdt de focus op bij hun eigen muren. Als musea een relatie weten te leggen met de bezienswaardigheden in de streek (vooral kans voor historische en streekmusea), dan wordt de hele regio hun museum. En daar kunnen andere bedrijven weer veel makkelijker op aanhaken. Ik heb zelf al eens een route ontwikkeld voor het Anton Pieck en Voermanmuseum in Hattem; een puzzeltocht lang plekken waar de schilders hun schilderijen hebben gemaakt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *