Digitale marketinglessen van Martijn Ros

martijnNa al diverse sessies te hebben mogen bijwonen kwam ik later in de middag terecht bij Martijn. Je kunt je voorstellen dat je brein dan al enige verzadiging heeft, maar Martijn wist de zaal prima te inspireren. Het merk waarvoor hij werkt (Bugaboo) heeft de online strategie goed in de vingers.

“Hoe breng je met een team van 4 mensen, wereldwijd je merk online op een hoger niveau?” Om de verwachtingen van dit premium merk zo goed mogelijk in te vullen, heeft Martijn mensen verzameld die hem en zijn team mee ondersteunen. Het vierkoppige team komen toevallig (of niet) allemaal uit de hoek van de bureau’s (advies) en niet uit de merken-hoek. Daardoor kijken ze allemaal met een adviserende blik naar de uitdaging. Het valt niet mee om de marketing niet te laten vertroebelen door de sales doelstellingen. heel bewust is er een visie & plan van aanpak opgesteld voor de lange termijn. Hoe ga je al je kanalen, elke keer weer vullen met content waaruit met een stem, een consistente klantbeleving wordt ervaren? Hoe zorg je ervoor dat precies jouw doelgroep zich gehoord voelt?

Mooie vragen die mij ook weer aan het nadenken zetten. Nu snap je wel dat het niet moeilijk was om geconcentreerd te luisteren…

Maar dan komt het: Ze doen heel vaak (bijna altijd) de dingen omdat ze het zelf zo leuk vinden! Wat gaaf, dat herken ik, het is heerlijk om elke dag weer die dingen te mogen doen die ikzelf zo gaaf vind.
En in de vijf lessen die Martijn me op het laatst van zijn presentatie nog mee wil geven, blijft deze mij het meest bij;

Laat anderen doen waar ze goed in zijn, en beperk je daar zelf ook toe!

Ik zal de komende dagen nog wel blijven bloggen over alle presentaties van dit mooie NIMA initiatief:
The Case 2013. En mocht je volgende keer in de gelegenheid zijn, ik kan het je van harte aanbevelen! Heb je vragen, wees welkom, de polletjes Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Eén reactie

  1. Hey Karin! Leuk stukje en hartelijk dank voor je complimenten. Vond het heel leuk om wat over onze specifieke situatie te mogen vertellen en nog veel leuker dat -zoals natuurlijk gehoopt- verschillende parallellen duidelijk werden met de dagelijkse praktijk van collega’s. Hopelijk heeft iedereen er op zijn/haar manier iets aan gehad. Ik heb dat in ieder geval. Groet!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *