In de recreatiesector maken gezinnen met (jonge) kinderen nog altijd een substantieel deel uit van de totale markt; en wat willen jongeren tegenwoordig? In twee dagen worden deze week de laatste trends besproken in kids- (0 – 12 jaar) en jongerenmarketing (12 – 25 jaar). Want hoe goed begrijpt u hun, deels digitale, leefwereld nog? Maar dat zijn lang niet de enige factoren die deze generatie uniek maakt. De conferentie vind plaats in Utrecht op woensdag 25 en donderdag 26 juni; en er zijn nog kaarten beschikbaar.
Woensdag 25 juni; Kidsdag
De dag is in grote lijnen als volgt opgebouwd:
- – Een interactieve kennissessie waarin de feiten en trends van de doelgroep kinderen in de leeftijd 0 – 12 jaar wordt besproken. Daar gaat het o.a. over demografie, internet, vrije tijd, relatie met ouders en nog meer basisfeiten die de rest van de dag van pas komen.
- – Verantwoorde kinderconcepten en reclame. Het blijven kinderen en daar moet je als marketeer zorgvuldig mee omgaan. Ook maatschappelijke onderwerpen komen hierbij aan bod; zoals gezond eten en bewegen.
- – (Social) Media Trends
- – Succesvolle mediacampagnes, waar o.a. een spreker van Studio 100 op het podium verschijnt
- – Na de lunch gaat het programma verder met enkele interactieve sessies, waarbij o.a. sessies onder leiding van Bas Post van Center Parcs en Marjolein Mens van De Efteling.
- – De dag wordt afgesloten met een plenaire sessie: De belevingswereld van kids
Donderdag 26 juni: Jongerendag
Nog altijd een lastige doelgroep? Het belooft een boeiende dag te worden, met als globale opbouw:
- – Een introductie met daarin een inspirerend verhaal de 19 jarige Pim, die al op zijn 14-jaar startte met het opbouwen van een gamebedrijf, dat wereldwijd is opgezet.
- – De nieuwste trends onder jongeren
- – Nieuwe facts en cijfers over de doelgroep jongeren
- – Succesvol bereiken van jongeren
- – De toekomst van social media
- – Hoe zien jongerenbrands de toekomst?
- – Na de lunch twee workshoprondes over diverse onderwerpen. Een sessie onder leiding van een toerisme expert van Simbo en Vinea jongerenvakanties
- – Trendwaarnemer Herman Konings sluit de dag af met een vergelijking tussen generaties.
Meer informatie en inschrijven: www.kidsenjongeren.nl/congres