De wederkerige relatie tussen de camping en de gast

Welke invloed heeft onze camping op onze gasten, en welke invloed hebben onze gasten op de camping? Waarneming en beleving zijn hierbij in het oog springende onderwerpen. Dit zijn typische vragen voor een omgevings psycholoog. En hoever ik ook zoek, ik kan geen onderzoeken vinden die een omgevings psycholoog heeft gemaakt voor een camping. En eigenlijk is dat toch vreemd?

Juist in een tijd waarbij betekenis en beleving zo’n belangrijke rol spelen in de camping wereld. Het kan natuurlijk aan mij liggen, dat ik niet goed of juist heb gezocht. Laat het me dan weten, want ik weet zeker dat ik heel veel kan leren van dat onderzoek!

Mocht het er idd. nog niet zijn, dan zoek ik per direct een afstudeer omgevingspsycholoog. Want ik weet zeker dat we dan samen kunnen zien waarin we onze camping nog beter/ sterker in kunnen maken. Hoe meer we van betekenis zijn, ook voor onze gast, hoe beter dat is. Van betekenis voor onze gasten, onze medewerkers, onze stakeholders en natuurlijk voor de aarde. Hoe beter onze missie en visie te beleven valt, hoe duidelijker de gast zal ervaren welke betekenis we geven.

Ook onze gast heeft ook zeker invloed op onze camping. Hoe meer zielsverwanten, hoe prettiger dit voor iedereen aanvoelt. Hoe internationaler, hoe toffer de beleving voor de overige gasten zal zijn. Natuurlijk kan er geen toiletgebouw op, hoe mooi ook, tegen een mooie ontmoeting met iemand die van onder de douche prachtig aan het zingen is. Of wat te denken van een gast die het zevenblad aan het plukken is, en daar een heerlijke pesto van maakt. Grote kans dat je dan zelf ook lekker zevenblad komt plukken en pesto gaat maken. Onze gasten doen vaak wat ongewone, verrassende dingen. Dingen die je in het dagelijks leven, lang niet zomaar ziet. Logisch dat dit opvalt! Op onze camping kom je uitingen tegen, die je ook niet zomaar in het dagelijks leven ziet. Logisch dat dit opvalt! Want een mens is een gewoonte dier, en juist alles wat ongewoon is, trekt de aandacht. Aandacht zodat de gast zich gaat verwonderen. En als die zich verwonderd, dan is de kans groot, dat hij later, wanneer die naar huis gaat, juist hier nieuwe energie heeft gekregen. Laat nu juist dat, onze grote opgave zijn! En juist dat kan altijd beter!

Dus ben of ken je een (afstudeer) omgevingspsycholoog die voor ons dit onderzoek zou willen doen, laat je het ons dan weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *