De toekomst van attracties

Tijdens een congres over attracties van de toekomst op de Breda University (BUAS) werden 12 trends gedeeld die van toepassing zijn op de attractiesector van de toekomst. Het was Carissa Baker van The UCF Rosen College of Hospitality (Orlando) die de trends presenteerde.

Het congres werd georganiseerd ter gelegenheid van het 5 jarig bestaan van de opleiding Attractions and Theme Park Management aan de Breada university of Applied Sciences.

De 12 trends:

  1. Tell stories: dat was en blijft de kern van een attractiepark.
  2. Gebruik van disruptieve technologie; nieuwe technologie verandert de sector ingrijpend en maakt dat bestaande oplossingen gedateerd raken. Nieuwe technologieën zijn o.a. projectietechniek, interactieve toepasing en gaming.)
  3. Interactiviteit; maar niet iedereen zit te wachten op dezelfde mate van actieve betrokkenheid bij een beleving.
  4. Creëer een ‘immersive’ beleving. Zorg dat de gast compleet wordt ondergdompeld in een beleving. Dat vraagt van de operator een oog voor detail. Alles moet kloppen en één geheel vormen; attractie, thematisering, muziek, geur, souvenirs, buitenkant, restaurant, wachtrij, enz..
  5. Mix met media; Het verhaal van attracties komt ook steeds vaker terug in andere media. Het verhaal komt daardoor terug op meerdere platformen. Een populaire TV serie kan haar verhaal laten beleven in een attractie van een pretpark.
  6. Alle media samen op één plek. Als voorbeeld wordt het star wars hotel genoemd waar zowel acteurs, schermen, attracties, omgeving en personeel samen werken om een beleving te creeren.
  7. Concurrentie uit nieuwe hoeken; ook andere instellingen zoals bijvoorbeeld musea en winkelcentra gaan attracties inzetten.
  8. Wereldwijde groei van toerisme zorgt voor groei in de attractiesector.
  9. Nadruk op een memorabele experience
  10. De sector is voor haar toekomst afhankelijk van jong nieuw talent. zij bepalen in belangrijke mate de koers voor de toekomst.
  11. Blijvend innoveren. De consument verwacht steeds weer een nieuwe beleving. Creativiteit speelt een cruciale rol om het verwachtingspatroon van de (verwende) consument steeds weer te overtreffen.
  12. Verbinden van mensen; dat is geen nieuwe trend, maar blijft een basisvoorwaarde voor een attractiepark. Mensen gaan daar heen om samen iets te beleven.

Meer informatie: Breda University of Applied Sciences / meer artikelen van Carissa Baker op Linked in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *