Carnaval, Valentijn – het waren slechts de eerste themadagen van het jaar

Heeft jouw bedrijf ingespeeld op Valentijnsdag (14 februari) of Carnaval (11 – 13 februari)? Het heeft vele recreatie- en horecabedrijven in ieder geval geholpen aan extra omzet en publiciteit. Veel recreatiebedrijven herkennen dat een evenement voor een fors verhoogde omzet kan zorgen. Door in te haken op een themadag is een deel van de publiciteit en bekendheid al georganiseerd.

Zie ook: Tips voor inhaken en aanhaken op themadagen

Terugblik op Valentijnsdag
Afgelopen Valentijnsdag zagen we vanuit verschillende kanten ondernemers inhaken op het thema:

Huwelijksaanzoek tijdens Valentijnsdiner in Wildlands

Soms zorgt een event voor een opmerkelijke gebeurtenis en dan scoor je in de media, zoals bij Wildlands: “Tijdens het Valentijnsdiner in WILDLANDS heeft abonnementhouder Bram zijn vriendin Nienke ten huwelijk gevraagd. Medewerkers van het park hielpen hem bij het voorbereiden van zijn bijzondere aanzoek in de Vlindertempel van Jungola.”

Onderzoeksbureau Motivaction zocht uit: “33% van de Nederlanders vierde in 2017 Valentijnsdag, onder millennials was dit 40%.”

Vlaamse Horeca: “Uit een steekproef van Horeca Vlaanderen blijkt dat 19 procent van de restaurants speciaal voor Valentijnsavond de deuren opent, terwijl woensdag normaal gezien hun sluitingsdag is.”

Toverland: “Op woensdag 14 februari, Valentijnsdag, rijdt de speciale Rozen Service van Toverland door het land om de mooiste liefdesverhalen samen te brengen. Dé kans om jouw (geheime) liefde, beste vriend, uit het oog verloren familielid of speciale collega in het zonnetje te zetten.”

Themadagen in 2018
We hebben op Pretwerk.nl net de lijst van themadagen in 2018 bijgewerkt. Daar ziten grote en kleine kansen bij voor recreatiebedrijven; soms gericht op nichemarkten. Zijn w enog een themdag vergeten? Geeft het ons dan even door.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *