Overal waar de Nederlanders topprestaties kunnen laten zien, daar ervaar je de Dutch Clean Sweep. Of het nu om sport of culturele prestaties gaat. En heel vaak toont het publiek zich in het kenmerkende oranje, onze nationale kleur!
Op 12 juni 2014 gaat het weer beginnen, het wereldkampioenschap voetbal. En in de winkels zie je langzaam al dat Nederland aan het verkleuren is. Maar niet alleen Nederland kleurt oranje. Ook bij Sophia in Griekenland is alles al oranje aan het kleuren.
Ik ben net terug van een bezoekje aan vrienden in Griekenland, en dus ging ik ook weer een kijkje nemen bij het recreatiebedrijf van Sophia. Ze had de boel alweer lekker fris en vrolijk gemaakt. Nieuwe parasols, nieuwe bloembakken en afvalbakken. Het zag er vooral fris en verzorgt uit, en ik gaf Sophia een compliment dat het er weer helemaal klaar voor het nieuwe seizoen uit zag. De gasten waren weer meer dan welkom!
“Zeker, ik heb alles vast al een beetje oranje gemaakt” zie ze, en ik onnozele gast had nog steeds niet door dat Sophia zich vooral aan het voorbereiden was op het WK. Je voelt hem al vast aankomen. Ik heb totaal geen verstand van voetbal, kijk er ook nooit of zelden naar…..
Ik was onder de indruk van haar alertheid, van haar inspelen op actualiteiten en vooral om zich goed in te leven in haar doelgroep en wat binnen die doelgroep vooral leeft; voetballen dus!
De vlaggetjes die worden een dezer dagen door vaste Nederlandse gasten voor haar meegenomen. Net als andere typische Nederlandse voetbal ‘gekte attributen’.
Ik vraag me af hoe wij dat in Nederland doen, inspelen op bv. de highlights van gasten die uit andere landen komen? Ook in Nederland heb je plaatsen waar veel meer Duitse gasten komen, dan Nederlandse gasten. Maar ik zie eigenlijk nooit dat het hele hotel of restaurant is omgetoverd tot een Duitse enclave.
Natuurlijk is het e.e.a. sterk afhankelijk op welke lifestyle doelgroep je je richt binnen het Duitse segment. Maar in essentie gaat het er vooral om, op welke gast richt ik mij en hoe zorg ik ervoor dat ik juist op zijn wensen en behoeften in combinatie met zijn actualiteiten, inspeel.
Juist dan kan je je extra onderscheiden en extra waardevol zijn!
Hoe doe jij dat? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.