Grenzen verleggen, kijken tot hoever je kan gaan, en je ontwikkelt een organisatie die de aandacht krijgt. Die aandacht die moet je keer op keer weer blijven verdienen. Telkens weer die dingen bedenken, waarmee je aan de weg blijft timmeren, de aandacht krijgt.
We hebben dat een beetje verzuimd te doen. We hebben weinig spraakmakende acties bedacht, en erger; we hebben als sector jarenlang de groep jongeren, en dan met name de alleengaande jongeren, geweerd. En nu zijn ze vertrokken. En niet alleen zij, maar daarmee ook degene die jaren geleden als jongere op vakantie wilde, en die nu met zijn gezinnetje op vakantie gaat. Ze gaan nu naar het buitenland en weten niet meer wat kamperen is.
Natuurlijk kunnen we ze nog terugwinnen, en gelukkig weten we nu allemaal dat als er alleengaande jongeren voor de poort staan, we ze moeten omarmen. We moeten ze gaan geven waar ze op uit zijn! Ze willen voelen dat ze leven, en dus moeten we ze activiteiten aanbieden waardoor de adrenaline weer door hun aderen gaat stromen.
Kijk maar eens wat Dorito’s heeft gedaan met rijlessen. Met die ene campagne hebben ze wel mooi een heel stuk marktaandeel gewonnen in een over het algemeen bepaalde markt. Ze weten het bij Dorito’s; Je moet blijvend aan de bak met onconventionele acties om onder de aandacht te blijven. Zo blijven ze genieten van een constante stroom aandacht van…jongeren!
Kon ik maar even Bart de Graaf (BNN) bellen. Bart had zomaar een geweldig idee om onze sector ‘even’ op te schudden. Want dat dat nodig is dat blijkt wel uit alle cijfers. En we willen nu toch wel allemaal de negatieve curve ombuigen? Heb jij een lekker onconventioneel idee? Laat het me weten, ik kijk uit naar je reactie!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg