Sara Rosenthal geeft een presentatie voor een groep die voornamelijk bestaat uit interieur architecten. Je zult je wel afvragen wat ik daar te zoeken had, nu het thema was Leisure! En ik heb weer een hoop nieuwe dingen gehoord en gezien, maar zeker ook de dingen nogmaals bevestigd gekregen. En het was heel veel, en dat maakt het wel wat lastig om dat in een klein, kort blogje weer te geven, daarmee doe ik het verhaal van Sara echt tekort!
Je organisatie elke dag weer proberen te verbeteren en aan te passen, dat gaat met heel veel kleine stapjes. Daarom noemt Sara het ook de 8″ innovatie. Met prachtige voorbeelden uit de wereld van spa en wellness maakt ze het duidelijk. En dat je niet alleen de hardware moet ontwikkelen maar zeker ook de mensen die ermee gaan werken wordt nog maar eens even genoemd, dat het duidelijk is!
Alles gaat vandaag de dag welk gevoel onze gast krijgt van onze producten en diensten. En gevoel, emotie heeft voornamelijk te namen met de zintuigen.
Daarnaast is het vooral heel belangrijk te beseffen dat de gast wat wil beleven dat thuis NIET kan. En dat vond ik juist een mooie, het gemiddelde vakantiepark ontwikkeld de huisjes met het comfort van thuis, en dat is nu net waardoor we niets nieuws te beleven hebben!
Ontwikkel een beleving rondom je omgeving. Sara vertelde over Marques de Riscal wine spa. In de vormentaal, in het kleurgebruik zijn consistent doorgevoerd dat het hier wel gaat over een wijn spa. Ook de gebruikte producten hebben allemaal met wijn te maken. Zo wordt er bv. druivenpitolie gebruikt voor de massages.
Innoveer, om steeds maar weer opnieuw je gast een reden te geven weer voor jou te kiezen, zo kan hij steeds maar weer nieuws beleven en er thuis over verhalen.
Maak een sterk en consistent verhaal zodat je je producten en diensten voorbij de lulligheid en sleur gaat ontwikkelen, kijk naar je omgeving en durf te kiezen!
Hoe doe jij het nu al? Ik ben nieuwsgierig, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg