Apps in attractieparken; Leuk begin, maar nog een lange weg te gaan

De Belgische website www.pretpakland.be heeft de diverse apps op pretparken uitgebreid onder de loep genomen. Zij komen vooral terecht bij Belgische parken, want in Nederland hebben alleen Slagharen en Walibi nog een app. De algemene conclusie; veel apps zijn een te letterlijke vertaling van de papieren informatie. Er liggen nog volop kansen om écht gebruik te maken van de nieuwe technische mogelijkheden.

de app van Plopsa de Panne
de app van Plopsa de Panne

De bespreking van de apps (zeer boeiend) is in een radioformaat (alleen geluid). Klik hier om de uitzending alvast aan te zetten.

Enkele onderwerpen die worden besproken:

  • – Is het kaartje wel zo handig in een app op de smartphone? Het kleine schermpje zorgt niet bepaald voor en meerwaarde.
  • – Hoe krijg je de juiste actuele wachtrijen in de app. (en waar gaat dat niet goed)
  • – Wifi in het park zorgt er voor dat de (buitenlandse) gasten niet op kosten worden gejaagd. Bovendien is de verbinding sneller.
  • – Hoe leg je een goede link gelegd met Social Media.
  • – Horeca (en andere verdienmodellen)  nog erg karig aanwezig.
  • – Gebruik maken van de locatie van de gasten.
  • – Hoe zit het met de gebruiksvriendelijkheid van apps?

De blog is behoorlijk kritisch. Er gaan volgens de presentatoren nog wel erg veel zaken verkeerd. Attractieparken die aan de slag gaan met nieuwe apps, doen er verstandig aan deze uitzending te beluisteren.

De uitzending: Ochtend in Pretparkland

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *