Het jubilerende familie vakantie resort is niet voor niets verkozen als de gastheer van de Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst van dinsdag 12 juni 2018. Het familiebedrijf is al jarenlang het voorbeeld in de sector als het gaat om gastbelevenissen.
Telkens weer weet men op tijd de bakens te verzetten en in te spelen op trends en verwachtingen van de consument. U hebt ongetwijfeld al wel eens gehoord van het overdekte Sterrenstrand of van het Blobben, de stoere activiteit voor tieners. Hebt u al eens gehoord van een PumpTrack? Een sportieve trend waarmee je de jongere generaties weer aan het bewegen zet. Een demonstratie tijdens de Vakdag laat u zien hoe leuk dit kan zijn.
Toekomst Proof
De broers John en Harry Keijzer werken veelal achter de schermen en er staat nu een organisatie met een directie en management team dat de zaken zelfstandig en optimaal weet te runnen. Dat heet toekomst proof! Hier speelt de problematiek van bedrijfsopvolging waar de totale kampeerbranche mee van doen heeft geen enkele rol. Men viert dit jaar het vijftigjarig jubileum waarbij dit een uitgelezen moment was de organisatie in zijn totaliteit weer eens kritisch tegen het licht te houden en waarbij de koers voor de komende jaren is bepaald. Ook dit jaar is men weer uitgekozen tot leerbedrijf van 2018.
Meer luxe en comfort
Het aanbod luxe accommodaties zal toenemen en er komt meer aandacht voor de Short-Stay. Een logische keuze als men kijkt naar de opkomende trend bij de consument die steeds vaker kiest voor korte vakanties met meer kwaliteit. Een logisch gevolg is hierdoor de afname in het aantal (voor)seizoensplaatsen. De opbrengst van een dergelijke kampeerplek brengt kortgezegd meer winst op voor het park dan de vaste plaatsen. Ook dagrecreatie krijgt meer ruimte voor nieuwe attracties en activiteiten. Er liggen nog voldoende mogelijkheden voor toekomstige uitbreidingen. “Op de vraag of men ook denkt aan een hotel kwam het volgende strategische antwoord”. Wij denken wel aan luxe accommodaties die je voor een nacht kunt boeken. Of dat t.z.t. ook consequenties heeft dat wij met dag aankomsten zullen gaan opereren overwegen wij op dit moment nog niet.
Nieuwe uitdagingen
Wij zullen ons blijven inzetten voor samenwerking met partners. De Natuurpoort naast het recreatiepark is zo’n voorbeeld. Hiermee creeren wij de verbinding met de regio, onze dagrecreatie en vakantiepark. Hierdoor zien wij een brede doelgroep gebruik maken van al onze activiteiten die elkaar versterken. De kracht is de onderlinge verwevenheid met partners die daardoor de regionale inbedding versterken. Samenwerkende organisaties zijn o.a. Staatsbosbeheer, Visit Brabant, Gemeente Eersel, maar ook de Rabobank waar wij zijn ingestapt in een nieuw traject voor circulair ondernemerschap. Veel zaken waar wij ons als Recreatiepark TerSpegelt mee bezig houden liggen meestal buiten het terrein van het vakantiepark zelf maar dragen wel bij aan de totaal beleving en toekomstbestendigheid van het totaal. Zo’n voorbeeld is ons restaurant De Keizer eten & drinken, in 2015 verkozen tot Nederlands mooiste restaurant, waar wij ons richten op de regio en de gasten op ons park. Echter de prijs per couvert ligt op een duidelijk ander niveau dan ons STRANDPAVILJOEN DE WIJDE BLICK. Ondanks al deze nieuwe ontwikkelingen willen wij een kampeerbedrijf blijven en het vakantie- kampeergevoel uitdragen maar wel met oog voor nieuwe ontwikkelingen en daarmee inspelen op de behoefte van onze gasten. Met dank aan Michel Huigevoort, directeur Recreatiepark Terspegelt.
Meer informatie:
www.hetvakantieparkvandetoekomst.nl
www.terspegelt.nl/nl/