35 miljoen nieuwe investeringen Plopsa Parken in 2012

De Plopsa-parken kunnen terugblikken op een schitterend pretparkseizoen. Plopsaland De Panne noteerde 1.245.000 bezoekers, Plopsa Indoor Hasselt klopte af op 325.000 en Plopsa Coo ontving 370.000 bezoekers. Het Nederlandse park, Plopsa Indoor Coevorden verwelkomde 270.000 bezoekers in 2011. Het Duitse Holiday Park ontving afgelopen seizoen 565.000 bezoekers. Alles samen vonden meer dan 2,7 miljoen bezoekers hun weg naar een Plopsa-park. De investeringen in
2011 (Mayaland, Vicky The Ride) hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen.

Ook in 2012 staan tal van investeringen op het programma. Totaal kostenplaatje: maar liefst 35 miljoen euro !

Plopsaland De Panne
Plopsaland De Panne ontving afgelopen seizoen opnieuw een recordaantal bezoekers! Maar liefst 1.245.000 Plopsa-fans beleefden een dagje Plopsa-plezier. Dit vertegenwoordigt een stijging van 10% ten opzicht van vorig jaar. Dit succes is mede te danken aan schitterende innovaties (zoals de indoorzone Mayaland met meer dan 10 attracties) en de talrijke evenementen (K3 Weekends, MegaMindy Boevendagen, Verjaardag van Plop, Zomeravonden…).
Eind 2012 start in Plopsaland De Panne de bouw van het hotel en het subtropisch zwembad. Deze worden gebouwd naast de ingang van Plopsaland. Het wordt een gethematiseerd zwemparadijs rond de Studio 100- figuren. Dit concept is uniek in de wereld. Op een oppervlakte van ongeveer 3500 m² is er voor elk wat wils: een peuter- en kleuterbad, een 25-meter bad, leuke glijbanen en wellnessvoorzieningen. De capaciteit van het zwembad bedraagt 1.000 personen. Aan de investering van het zwembad en het hotel hangt een prijskaartje van maar liefst 25 miljoen euro.

Plopsa Indoor Hasselt
Ook Plopsa Indoor Hasselt had een schitterend seizoen: 325.000 bezoekers brachten in 2011 een bezoek aan het Hasseltse indoorpark. Dit is een stijging van 6 % ten opzicht van vorig jaar, wat eveneens een recordjaar was!

Plopsa Coo
Plopsa Coo, het park gelegen in de Belgische Ardennen, mocht dit jaar 370.000 bezoekers ontvangen, wat een status quo tegenover vorig jaar betekent. Afgelopen zomer werd Wicky The Ride geopend, een gloednieuwe achtbaan type spinning coaster geopend (grootste investering ooit in Plopsa Coo).
In 2012 krijgt de Splash een nieuw thema. De Splash zal worden gethematiseerd naar het populaire figuurtje Maya de Bij. Ook wordt een extra horecapunt gebouwd in Plopsa Coo. Deze investeringen zijn goed voor een kostenplaatje van € 500.000.

K3 bij de opening van Plopsa Indoor Coevorden

Plopsa Indoor Coevorden
Plopsa Indoor Coevorden, het Nederlandse Plopsa-park, ontving afgelopen jaar 270.000 bezoekers.
Eind 2012 wordt gestart met de uitbreiding van de buitenzone. Vanaf voorjaar 2013 zullen bezoekers van Plopsa Indoor Coevorden bovenop de 20 binnen attracties kunnen genieten van een buitenzone met enkele gloednieuwe attracties. Kostprijs: € 500.000.

Holiday Park
Het Duitse Holiday Park ontving afgelopen seizoen 565.000 bezoekers, wat een stijging van maar liefst 30% betekent.
Ook in Holiday Park wordt fors geïnvesteerd; een nieuwe ingang, nieuwe mainstreet en een nieuwe outdoorzone in het thema vanMaya de Bij met een totaal kostprijs van 9 miljoen euro!

Over Plopsa
Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, baat 5 parken uit: het themapark Plopsaland De Panne, het overdekte themapark Plopsa Indoor Hasselt en de toeristische site Plopsa Coo. In 2010 werd het eerste Nederlandse park, Plopsa Indoor Coevorden, geopend. Eind 2010 werd het bestaande Duitse park, Holiday park, overgenomen.
Plopsa-parken combineren de magie van de Studio 100-figuren met het plezier van vele topattracties in een unieke omgeving. Naast de parken beheert Plopsa ook 2 externe PlopsaWinkels in Wijnegem Shopping Center en in Hasselt.

Meer informatie: www.plopsa.be Consumentenwebsite (zet de speakers even laag)

2 reacties

  1. Ik denk dat Studio 100 toch wat meer reclame moet gaan maken over Plopsa Coo. Gezien het grote verschil in bezoekersaantallen tussen Plopsa De Panne en Coo. Nochtans is Plopsa Coo de moeite waard en voor velen minder ver dan de Kust. Gecombineerd met een weekendje Ardennen in de buurt van Coo is dat een onvergetelijke ervaring. En zo zie je nog eens de andere kant van ’t land 😉

  2. Wat geweldig om te zien dat Plopsa blijft innoveren! Leisurefacts organiseerde in 2011 een fieldtrip naar Plopsaland de Panne. Mayaland was toen nog volop in de bouw. Na de bouw zijn een aantal Leisurefacts leden terug gegaan om te kijken hoe Mayaland geworden is. We waren zeer onder de indruk! Deze fieldtrip was dus zeker een succes! Om die reden proberen we om in 2012 weer een bezoek te kunnen brengen aan Plopsaland. Erg interessant met deze grote investeringen!

    Leisurefacts
    http://www.leisurefacts.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *