Marketing Groningen gaat weer vier jaar door

Marketing Groningen gaat ook de komende vier jaar campagnes voeren om het toerisme in Groningen te promoten. Het contract met het marketingbureau liep eind 2011 af, maar is nu door de provincie Groningen verlengd met vier jaar. Promotie via Marketing Groningen kost de provincie 377.000,- euro per jaar.

Aantrekkingskracht
Voor de komende periode gaat Marketing Groningen de website toerisme.groningen.nl verder ontwikkelen, inclusief het opzetten van een digitale nieuwsbrief. Het is de bedoeling dat ook het project Het Verhaal van Groningen daarbij betrokken wordt, om de aantrekkingskracht van de provincie bij niet-Groningers te vergroten. Verder zal Marketing Groningen de toeristische informatie over de provincie, bestemd voor de VVV, verzorgen. Daarnaast neemt het marketingbureau de coördinatie van evenementen in de provincie voor zijn rekening.

Fietspromotieplan
Marketing Groningen gaat zich in 2012 en 2013 ook bezighouden met het Fietspromotieplan, dat deel uitmaakt van het project ‘Routenetwerk Fietsknooppunten Groningen’. Straks kunnen fietsers van tevoren, via een routeplanner op internet of een kaart, hun route uitstippelen en eenvoudig van het ene genummerde knooppunt (een kruising van wegen/fietspaden) naar het andere rijden.

Bron: provincie Groningen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *