Thematiseren campings sterk in opkomst

De laatste jaren kiezen steeds meer toeristen voor een themavakantie. Of het nu gaat om sportief bezig zijn of om het verblijf in een sprookjeswereld, er is sprake van een trend die zich ook op campings voordoet. Het biedt eigenaren een mogelijkheid zich te onderscheiden.

De moderne kampeerder zoekt een unieke beleving met een luxe sauna of sprookjesfiguur, bij de boer of het attractiepark of in een bijzondere accommodatie zoals een yurt of een safaritent. Niet alleen uit onderzoek van de Nederlandse organisatie NBTC-NIPO Research blijkt een toename aan thematische vakanties op het gebied van wellness, sport, cultuur en het boerenleven. Ook trendwatcher Goof Lukken van de organisatie Vrijetijdskennis (VTK) ziet een bepaalde tendens. Lukken: ‘Het is van groot belang om een uniek concept te bedenken waarmee je je kunt onderscheiden.’

Sprookje

‘Het thematiseren van de gehele camping in bijvoorbeeld een sprookje is een mogelijkheid. Ik vind het Kinderkoninkrijk, waarbij de campingeigenaar zelf de koning is, een goed voorbeeld. Men kampeert in een eigen verhaal, waarbij zelfs accommodaties als een drakenei zijn bedacht. Origineel’, aldus Lukken.

Er zijn natuurlijk nog veel meer voorbeelden van campings die op een succesvolle manier thema’s gebruiken om zich te onderscheiden.

Bron en enkele voorbeelden: ACSI Handelsblad.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *